Čazmatransu neisplativo ići po dva do tri učenika, čeka se odgovor i ugovor sa Županijom

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Neugodna vijest zatekla je ovih dana učenike OŠ Savski Gaj Zagreb. Naime, od ove školske godine njihovo prijevozno sredstvo do škole više neće biti autobus.

S obzirom na to da se priča o Zagrebu gdje je spomenuta škola najkapacitiranija zagrebačka škola po broju učenika, pitanje je vremena kada će te iste neugodne vijesti zateći puno manja mjesta – općine, naselja.

Marko Babić iz Čazmatransa otkrio nam je kakva sudbina čeka učenike u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.

– Neminovno je da će nam doći do ukidanja linija koje nisu isplative. S visokim troškovima mi više ne možemo voziti neisplative linije. Još uvijek nije ništa konkretno određeno. Čekamo da đaci krenu u školu pa da vidimo tko će imati koliko putnika – kaže Babić.

Ipak, podsjeća, i za taj problem postoji rješenje koje se uspješno već provodi u dvije županije – u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj.

– Dio kilometara odnosno troškova mogao bi se financirati od strane države. Županija bi trebala potpisati ugovor s prijevoznikom pa bi mi bili plaćeni po kilometru. Imamo plaćeni trošak, neku razumnu dobit i onda je to garancija da se održi javno linijski prijevoz koji je već godinama u problemima i sve ga je manje, pogotovo u ruralnim područjima gdje je manje korisnika – rekao je Babić.

Nažalost, postoji velika vjerojatnost da će učenici iz određenih ruralnih i zapuštenih sredina morati imati alternativu.

– Možda će učenici imati autobus, ali će morati duže čekati. No, tamo gdje ih je jako malo, postoji mogućnost da uopće ne bude prijevoza. Karikiram, autobus od 50 mjesta koji troši 30 litara nafte na 100 kilometara neisplativo je slati po dva do tri đaka. Nemate ni za plaću, a kamoli za gorivo i održavanje tog autobusa – navodi.

Nezahvalno bi bilo, dodaje, navoditi mjesta gdje bi se linije mogle ukinuti jer još nije provjereno koliko đaka se upisalo u određenu školu. Uz to, nadaju se u Čazmatransu da će sa Županijom ipak postići dogovor.

– Još smo sa Županijom u pregovorima, možda se potpišu ti ugovori o javnim uslugama gdje bi bili plaćeni po kilometru. To bi značilo da smo plaćeni neovisno o broju putnika u autobusu. Onda garantiramo da ćemo te linije održavati jer smo period na koji se potpiše ugovor obvezni prometovati – poručuje.

Sve je još na stolu. 

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!