Policija imala pune ruke posla s prekršiteljima, bilo ih je skoro 200
BJELOVAR – Policijski službenici Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske su u noći sa subote na nedjelju, 25./26.rujna, proveli županijsku preventivno-represivnu akciju na prekršaje alkoholiziranosti vozača i vožnju pod utjecajem droga i lijekova.
Tom prilikom policijski službenici su utvrdili ukupno 10 prometnih prekršaja, od čega je njih četiri bilo u skladu s akcijom, a kontrolirano je 72 vozača.
Policijski službenici Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske su tijekom ovog vikenda od 24. do 26. rujna nastavili s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja u prometu tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“.
Tako su policijski službenici proteklog vikenda ukupno utvrdili 197 prometnih prekršaja od čega izdvajamo:
– 5 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, od kojih je najveća izmjerena koncentracija alkohola u količini 1.81 g/kg, izmjerena kod 32-godišnjeg vozača osobnog automobila u Grubišnom Polju,
– 138 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najviša utvrđena nepropisna brzina izmjerena je u Kapelici i ona je iznosila 114 km/h, a na toj dionici kolnika ograničenje je 50 km/h,
– 20 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
– 5 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom te
– 29 ostalih prekršaj.
U navedenom razdoblju na prometnicama naše policijske uprave dogodilo se devet prometnih nesreća, od čega je njih sedam bilo s materijalnom štetom, dok su dvije bile s ozlijeđenim osobama i one su se dogodile na bjelovarskom području.
S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.
Savjeti sudionicima u prometu
- vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- ne koristite mobitel tijekom vožnje,
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe, poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.