Osnovnoškolci iz Križevaca uz lektiru svaki mjesec čitaju još tri knjige
KRIŽEVCI – U Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Križevcima provodi se projekt Mjesečni čitateljski izazov kojim se djecu nastoji potaknuti da više čitaju. Izazov vode učiteljica hrvatskog jezika Selina Golec-Petrović i knjižničarka Andrea Katanović Babić.
– Ideja nam je došla s obzirom da je 2021. godina proglašena godinom čitanja, a Hrvatsko čitateljsko društvo je također pokrenulo čitateljski izazov što nam je bila inspiracija. Mi smo svoj izazov prilagodili knjižničnom fondu škole i uzrastu djece – navodi knjižničarka, dodajući da je u prvom izazovu u veljači sudjelovalo 20-ak učenika što je dobar broj za početak. Premda su planirali započeti s učenicima viših razreda, prijavili su se i oni mlađi.
– U prvom izazovu, budući da se se radilo o veljači, odabrale smo ljubavne romane namijenjene višim razredima, a u ovom mjesečnom izazovu odlučile smo podijeliti učenike u dvije grupe, niže i više razrede. Svima se zadaju po tri knjige za pročitati, a iz mjeseca u mjesec cilj je mijenjati knjige i po tematici i po uzrastu te obuhvatiti sve veći broj učenika – ističe. Učenici će tijekom ožujka čitati hrvatske književnike: Ivana Kušana, Zlatka Krilića, Vladana Desnicu…
– Odabrale smo književnike koji su djeci poznati ali tražimo naslove koji nisu na popisu lektire kako bi malo proširili spektar naslova te dublje ušli u karakteristike i stil nekog pisca – otkriva Andrea Katanović Babić. U travnju će fokus biti na stranim piscima ne bi li bili što zanimljiviji te privukli djecu različitih interesa. Sve mjesečne čitateljske izazove objavljuju na Facebook stranici škole, na mrežnim stranicama škole te na školskom panou kako bi bili što vidljiviji učenicima. Nakon pročitanih djela, djeca trebaju uspješno riješiti online kviz.
– Pitanja u kvizu nisu detaljna, učenici ne moraju pamtiti neke nepotrebne činjenice, nego su više usmjerena na razumijevanje, na prisjećanje nekih glavnih događaja i likova, ali to nam daje sigurnost da su oni doista pročitali i razumijeli djelo – objašnjava. Za najbolja tri učenika osigurane su nagrade, ali i drugi koji pristupe izazovu dobit će utješne nagrade jer, kaže knjižničarka Andrea, treba nagraditi i njihov trud. Objasnila je i cilj projekta.
– Željeli smo ih potaknuti na čitanje, upoznati s različitim autorima I žanrovima kako bi shvatili da u knjigama uvijek mogu pronaći nešto što im se sviđa. Međutim, cilj nam je i potaknuti ih na pisano izražavanje jer smo u izazov dodale i pisanje osvrta tako da učenici jedni drugima preporučuju knjige. Trenutno nam je u fazi realizacije I ideja o čitateljskom blogu na kojem će učenici objavljivati preporuke, a jednu učenicu pripremamo za uredničko mjesto jer želimo da to bude nešto doista njihovo i da im bude zanimljivo – navodi. Ta je učenica Emma Berend, učenica osmog razreda, koja jako puno čita što su učiteljica i knjižničarka prepoznale po njenim čestim dolascima u knjižnicu te odlučile da ona mora dobiti priliku da tu svoju strast negdje podijeli i prenese na druge. Emma je osvojila drugu nagradu u čitateljskom izazovu, a čitati voli od prvog razreda.
– Čitanje mi ne predstavlja problem jer mi je ono jako zanimljivo I smatram da je jako dobro čitati lektiru, ali I druge knjige – poučava Emma. Na izazov se prijavila jer je željela testirati samu sebe kako bi provjerila koliko će podataka zapamtiti ako pročita nekoliko knjiga odjednom. Nada se da će u izazovu čitati nešto povezano s gradivom u školi poput Dnevnika Anne Frank. Budućoj ulozi urednice čitateljskog bloga jako se veseli.
– Jako me zanima kako će to sve izgledati i nadam se da ćemo potaknuti i ostale da pišu osvrte i više čitaju knjige, mislim da će biti zanimljivo – kaže Emma.
Učenica petog razreda Ema Škrlec koja je u izazovu osvojila treće mjesto, također jako voli čitati a zbog ovog je natjecanja počela čitati i knjige koje nisu na popisu lektire.
– Mislim da kroz čitanje puno bolje provodim vrijeme, više naučim, povećava mi se vokabular i nisam toliko povezana uz današnju tehnologiju. Smatram da je puno bolje tako provesti vrijeme a I volim čitati. Čitanje lektire i dodatne tri knjige za izazov nije mi problem, svaki dan pročitam 50 stranica – pojašnjava Ema. Pitanja u kvizu, kaže, nisu teška jer se radi o osnovnim stvarima koje bi trebao znati svatko tko je djela pročitao. Veseli se novom štivu izazova, a i sama je iznijela svoj prijedlog za tematiku knjiga.
– Ne mogu navesti točne naslove, ali voljela bih da nam zadaju djela znanstvene fantastike jer ja obožavam taj žanr – ističe Ema.
(FOTO: Facebook Osnovna škola “Vladimir Nazor” Križevci)