Hoće li rast cijena izgradnje usporiti dovršetak važne državne ceste?
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u ponedjeljak da izgradnja državne ceste 403 ide prema planu, pa bi ta cesta koja će povezati zapadni dio riječke luke i terminal na Zagrebačkoj obali s čvorom Škurinje i gradskom obilaznicom, trebala biti završena tijekom ljeta iduće godine.
Butković je naglasio da radovi na DC 403 idu jako dobro, bez problema nema, a završetak nije upitan. Sredstava će, kaže, bez obzira na cijene, biti dovoljno.
„Ova kriza, koja je najviše uzrokovana ratom u Ukrajini, stvorila je situaciju da će za određene ugovorene projekte biti neke razlike u cijeni, budući je došlo do eskalacije na tržištu. U tom smislu Vlada je dala okvir, kroz indeksaciju, kliznu skalu i drugo, a u ovom slučaju bit će povećanja, koliko će to biti, sada ne znamo, ali će sredstava biti dovoljno i ništa neće biti u pitanju,“ rekao je.
Gradilište DC 403 po njegovim riječima je jedno od trenutno najvećih infrastrukturnih gradilišta u Hrvatskoj.
Ministar Butković i riječki gradonačelnik Marko Filipović u ponedjeljak su obišli gradilište državne ceste 403, a prije obilaska razgovarali su o aktualnim projektima.
Butković je spomenuo i dva nova čvora na riječkoj obilaznici – Orehovica, čija će realizacija početi u 2023. te Kozala koji se priprema i trebao bi se realizirati u 2024. godini.
Čvor Trinajstići je pri kraju, počeli su radovi na čvoru Matulji, sve ide po planu, kazao je.
Lokacijska dozvola za novu marinu u riječkom Porto Barošu, koja mora biti gotova do svibnja 2023., očekuje se nešto prije, a radovi će početi potkraj 2023. godine.
Ministar je rekao da u jednom od najvećih željezničkih projekata, projektu modernizacije i obnove pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani kasni projektiranje.
Kako je rekao, ima određenih problema s tvrtkom koja je projekt dobila na natječaju, a taj će projekt, vrijedan više od 300 milijuna eura, biti kandidiran na fond CEF.
„Stisnut ćemo svim snagama, a to je na HŽ Infrastrukturi, da se projektiranje završi u 2023., kako bi provedba projekta i natječaj krenuli do kraja 2023.“, rekao je.
Na pitanje zašto su promijenjeni neki nazivi odmorišta i čvorova na autocestama, Butković je rekao da je sazrelo vrijeme za promjene na temelju lokacija odmorišta, da je bilo grešaka koje su sada ispravljene.
Gradonačelnik Filipović istaknuo je da su razgovarali i o dijelu željezničke i cestovne infrastrukture koja će biti potrebna u sklopu projekta izgradnje kolodvora na Zapadnoj Žabici te o novom rješenju za prometni čvor Škurinje.
„Nakon završetka DC 403 stvorit će se usko grlo na čvoru Škurinje te smo danas odabrali prometno rješenje koje uključuje izgradnju dva rotora na tom čvoru,“ kazao je Filipović i nastavio da će Hrvatske ceste, paralelno s gradnjom DC 403, ishodovati građevinsku dozvolu za ta dva čvora.
Natječaj za spoj Osječke ulice na čvor Škurinje i mrežu autocesta trebao bi biti raspisan tijekom sljedeće godine, dodao je.
Na pitanje o namjeni prostora bivše Inine rafinerije na Mlaki, koja je godinama zatvorena, Filipović je odgovorio da je razgovarao s upravom te tvrtke. Razmatraju se mogućnosti u skladu s GUP-om, a Ina treba očistiti kontaminirano zemljište. Dio skladišta koja više nemaju funkciju bi se uklonio, a zemljište bi se stavilo u funkciju, rekao je.
Prometnica DC 403 bit će dugačka 2977 metara, sa 380 metara pristupne ceste.
Bespovratna sredstva za gradnju, tj. 85 posto troškova, osigurano je putem Europskog fonda za regionalni razvoj, dok se ostatak sufinancira iz državnog proračuna
Na trasi, koja prolazi kroz izgrađeno gradsko područje, je više složenih objekata, među kojima su značajniji tunel Podmurvice (1253 metra) te vijadukti Piopi (316 metara) i Mlaka (144 metra). (Hina)
Foto: FAH