Jedan od najosporavanijih Vladinih projekata u ovoj godini danas je na meti – pohvala!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Obrazovne ustanove uključene u eksperimentalni program cjelodnevne škole pod borom je ovih blagdana dočekao lijep dar. Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo im je dodatna dva milijuna eura za financiranje iznannastavnih i izvanškolskih aktivnosti koje provode u sklopu projekta. Ravnatelji škola u pozitivnom su šoku i kažu kako nikad prije na raspolaganju nisu imali toliko novca za planiranje školskih sadržaja.
Nakon samo tri mjeseca provedbe, na račun jednog od najosporavanijih projekata aktualne Vlade u 2023. godini stižu samo pozitivne reakcije i pohvale. A još ljetos, društvene mreže, portali i novine bili su preplavljeni kritikama i činilo se kako su svi – od roditelja, preko nastavnika i ravnatelja pa sve do pojedinih medija – udružili snage da sabotiraju još jedan pokušaj reforme obrazovnog sustava u Hrvatskoj. Reforme za koju već desetljećima znamo da je nužna, no do sada nije pronađen odgovarajući model za njezinu provedbu. Još je prerano za donošenje zaključka o tome je li upravo cjelodnevna nastava spasonosno rješenje, no sudeći prema reakcijama iz šezdesetak škola koje su se odvažile i pristale preuzeti ulogu ‘pokusnih kunića’, čini se kako smo konačno na dobrom tragu.
Prema riječima ravnatelja i nastavnika, eksperiment je do sada pokazao daleko više pozitivnih učinaka nego nedostataka. Zahvaljujući dodatnom satu ili dva koje učenici sada provode u školama, nastavni sadržaj je raspoređen puno bolje nego ranije, a obveze vezane uz školu učenici stižu napraviti u školskim klupama. Tako im, kad za sobom zatvore vrata škole, ostale više slobodnog vremena za obitelj, prijatelje i igru. U nekim školama kažu kako, unatoč činjenici da u cjelodnevnoj školi nema domaće zadaće, učenici ostvaruju bolje rezultate i imaju bolje ocjene u odnosu na prijašnje školske godine. Zadovoljni su i roditelji koji su i sami uključeni u dio školskih aktivnosti. A ne bune se više ni nastavnici koji sada, zahvaljujući izdašnim izdvajanjima iz državnog proračuna, imaju odlične uvjete za rad. I plaće veće i do 300 eura.
U školskim kuloarima se priča kako je sada i onima koji su se žestoko protivili uvođenju cjelodnevne škole krivo što to ipak nisu učinili. Oni su, očito, očekivali nešto sasvim drugo. Možda ono što se prije samo nekoliko mjeseci promoviralo u određenim medijima i na društvenim mrežama – djecu i učitelje iza školskih ‘rešetaka’ od jutra do mraka, malene zombije isprana mozga, otuđene od roditelja, braće i sestara… Još je nekako i moguće razumjeti da su na takva zastrašivanja ‘pali’ pojedinci izvan obrazovnog sustava, koji nisu imali volje i vremena proučavati opsežan dokument u sklopu javne rasprave o uvođenju cjelodnevne nastave. No, za one u sustavu, nastavnike i ravnatelje, opravdanja nema. Gledanje zadovoljnih kolega koji su dokument proučili, takvima je vjerojatno najveća pokora.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!