Zaboravljiva vijećnica gasila bi medij koji joj nije po volji
Na prošlotjednoj sjednici županijske Skupštine vijećnica Ines Šarić predložila je županu da uštedi koju kunu tako što će smanjiti izdvajanja za Klikni.hr. Među desetak medija koje je Županija ove godine izabrala natječajem kako bi putem njih informirala građane o svojim aktivnostima, Šarić se ‘zakačila’ baš za naš portal.
Od spomenute vijećnice i inače smo navikli čuti uglavnom površne, neargumentirane i politički nezrele poruke (ne jednoj od prošlih sjednica, primjerice, nije znala razliku između Rere i Jure), a sada se, evo, uhvatila medija. Jer kad pričaš o medijima, misli naša Ines, onda mora da si pametan baš kao i one velike face koje u medijima stalno nešto komentiraju.
Ali, treba biti pošten i priznati da ona nije jedina.
Što se lupetanja o financiranju medija tiče, ona je treći i već pomalo ofucani plagijat sa županijske političke scene. Vidjela žaba da konja potkivaju, pa i ona digla nogu.
Međutim, niti Ines, baš kao ni njezini prethodnici, prije lupetanja o medijima za skupštinskom govornicom nije se potrudila saznati nešto više o toj temi. Tko će čitati sve te zakone o financiranju medija, pratiti natječaje, informirati se kako je to u razvijenim zapadnim demokracijama i što je uopće svrha svih tih medija.
Čak joj to ni ne treba zamjeriti jer, prema mojim osobnim iskustvima, 99 posto lokalnih političara medije gleda isključivo iz perspektive vlastitog političkog interesa i osobnog političkog ega. One druge u BBŽ koji razumiju ulogu medija možemo nabrojati na prste jedne ruke i oni u pravilu ostvaruju odlične političke rezultate.
Naspram tih odlikaša, Ines djeluje kao pučkoškolka u magarećoj klupi.
Ona misli da su mediji ti koji dovode političare na vlast ili ih ruše s vlasti. Dovoljno je, misli Šarić, imati svoje medije, jer kad imaš medije, sposobnost, marljivost, kompetentnost i poštenje tada više nisu nužni. Pa zašto je onda Bajs izgubio izbore, a kontrolirao je sve županijske medije?
Kada je bivši župan cijelo jedno desetljeće kod jednog jedinog nakladnika, bez natječaja i mimo bilo kakvih kriterija, zakupljivao trostruko više prostora nego što danas Županija zakupljuje kod svih nakladnika zajedno, Ines nije niti zucnula.
Tada je šutjela, a danas sa govornice savjetuje Marušiću da se odrekne zakupa medijskog prostora na Klikni.hr i preusmjeri novac drugdje.
Ona nije svjesna da od plaće s Klikni.hr žive neki novinari, neki urednici, njihove obitelji. Za nju nije važan ni broj zaposlenih, ni dnevni broj objava, ni doseg, ni čitanost… Jedini kriterij je njezin politički interes i njezin politički stav. Njoj čak nije niti jasno da se od poreza koji Klikni.hr uplaćuje u proračun, zajedno s ostalim tvrtkama, isplaćuje i naknada vijećnika županijske skupštine koju i ona prima.
To je taj poremećeni, nakaradni i izopačeni pogled Ines Šarić i većine političara na medije. Ona smatra da su mediji tu da joj služe, da pišu kako ona želi, da podupiru njezine stavove, da ju prikazuju sposobnijom i uspješnijom nego što objektivno jest. Ako se netko drugi pokaže boljim i sposobnijim od Ines Šarić, za to su dakako krivi mediji, konkretno Klikni.hr, a nipošto ona sama. Jer Klikni.hr ne primjećuje njezinu političku genijalnost i zato ga treba kazniti.
Gospođa Šarić prešućuje da Županija danas za zakup medija izdvaja gotovo tri puta manje novca nego što je to bilo u prošlom mandatu. Prešućuje da odabiru medija prethodi javni natječaj sa strogo definiranim kriterijima. Prešućuje da
se zakup obavlja za točno definirane usluge za koje mediji ispostavljaju račune s dokaznicama o izvršenoj usluzi. Nakladnici prihod jedinica lokalne samouprave ne mogu ulagati u kupnju Porschea, gradnju vila, trošiti na skupa putovanja i estetske zahvate, kao što se radilo u prijašnjem mandatu, kada je vijećnica Šarić sve to podržavala.
Vijećnica prešućuje i da sve te ugovorene medijske usluge treba netko obaviti, da je za sve njih potrebna tehnika, računala, serveri, domene, foto arhiva, opremljeni radni prostor, potrebno je otići na teren, osigurati prijevoz… Prešućuje da je i za mandata bivšeg župana Županija na našem portalu zakupljivala medijski prostor u gotovo jednakom iznosu, srazmjerno njegovoj snazi i utjecaju. Zato insinuacija o navodnom privilegiranom statusu portala Klikni.hr zvuči potpuno deplasirano.
Lokalni mediji širom Hrvatske, ne samo u BBŽ, na rubu su egzistencije. To je jasno i državnom regulatoru, Agenciji za elektroničke medije. Zato regulator potiče županije i gradove da zakupljuju medijski prostor lokalnih medija. Oni time jačaju pluralizam i demokraciju, potiču kreativnu industriju. Lokalni mediji su od župana Marušića očekivali da uvede postupak javnog nadmetanja i jasne kriterije zakupa medija, što je on i učinio. Međutim, nepromišljenim radikalnim rezanjem sredstava za zakup, on je neopravdano kaznio sve lokalne medije. Mi u Klikni.hr tada smo mislili da ne može gore. Danas vidimo da može. Drugarica Ines Šarić zagovara kažnjavanje samo jednog medija, onog koji njoj osobno nije po volji. Takav njezin zahtjev dio oporbenih vijećnika dočekuje s odobravanjem, a vladajući šute. To najbolje potvrđuje tvrdnju iz ovog teksta da većina političara gleda na medije kao servis za vlastitu političku promociju i ništa drugo. Zona sumraka.