Utjecaj nestašice poluvodiča i pandemije na poslovanje jedne od najvećih svjetskih autokompanija
Da je zaraza covid-19 virusom napravila i još uvijek radi velike probleme kako zdravstvu, tako i gospodarstvu, znaju već svi. Kompletno tržište se promijenilo i to ne samo ponudom i potražnjom proizvoda ili dolaskom nekih novih potreba za koje nikada nismo mislili će doći. Tržište se preokrenulo naglavačke, u jednom trenu prodaje gotovo nema, u drugom ljudi potražuju više nego svi proizvođači mogu ponuditi.
To su problemi s kojima se susreće velik dio ponuđača na tržištu, no oni koji se bave proizvodnjom bilo kakve tehnologije, od računala ili mobitela, pa sve do automobila, imaju još jedan, možda i veći problem od pandemije. Nestašica poluvodiča u dobavi materijala radi tolike probleme da su mnogi proizvođači primorani drastično smanjivati proizvodnju.
Među tim proizvođačima nalazi se i Japanski proizvođač vozila Toyota Motor Corp. Iz Toyote su objavili kako će u rujnu smanjiti proizvodnju u svim svojim pogonima diljem svijeta za čak 40 posto. Razlozi tom smanjenju proizvodnje upravo su nestašica poluvodiča i mjere suzbijanja novog vala koronavirusa.
Toyota se do sada, što se poluvodiča tiče, na tržištu snalazila malo bolje od konkurencije. Razlog tomu je nuklearna katastrofa u Fukushimi koja se dogodila 2011. godine, a nakon koje je ova najveća autokompanija u svijetu po broju prodanih vozila oformila velike zalihe svih inputa u proizvodnji.
Jedan od direktora je, nakon što je tvrtka pokleknula nakon novog vala zaraze virusa u Aziji, kojim se dodatno pojačala nestašica ključnih komponenti, izjavio kako će idući mjesec Toyota proizvesti 360 tisuća vozila manje nego što je bilo planirano.
– Poslovno okruženje postalo je nepredvidivo zbog opetovanog rasta broja zaraženih covidom-19 u gospodarstvima u nastajanju, nestašice poluvodiča i poskupljenja sirovina – objavili su iz Toyote.
Proizvodnja na Tajlandu je zbog nestašice dijelova obustavljena još u srpnju. Krajem tog mjeseca i početkom tekućeg obustavljene su i neke montažne linije u Japanu zbog širenja zaraze u Vijetnamu koje je ograničilo isporuku dijelova. Navodno je montaža obustavljena i u Kini, gdje Toyota ima suvlasništvo s kineskom tvrtkom Guangzhou Automobile Group.