Edukacija za učitelje s ciljem razvoja koncentracije i usredotočenosti kod učenika
BJELOVAR – U II. OŠ Bjelovar održana je edukacija za učitelje o primjeni mindfulnessa u nastavi za djecu i adolescente. Mindfulness je tehnika koja pomaže biti u sadašnjem trenutku te pomaže djeci pri razvoju koncentracije i usredotočenosti, objasnila nam je knjižničarka škole Rajna Gatalica.
– Edukacija održana u utorak dio je našeg preventivnog programa koji se zove “Pričom do sebe” i koji je odobrilo i podržalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Nositeljice programa su stručne suradnice u školi i to različitog profila jer cilj programa je prepoznavanje emocija kod učenika, vježbanje kontrole emocija, usvajanje navike samoumirivanja i psihološko osnaživanje učenika. Taj dio radionica nosile su i vodile psihologinja škole Ivana Mihotić Sekovanić i pedagoginja škole Elena Cvitković – dodaje.
U radionicama su korištene i tehnike pripovijedanja priča u što je uključena bila naša sugovornica, knjižničarka Rajna Gatalica.
– U tu svrhu, u školi smo ugostili Jasnu Held iz Dubrovnika, profesionalnu pripovjedačicu bajki i priča. Ona je održala dvodnevnu edukaciju za učitelje o pripovijedanju bajki i priča u nastavi. Preventivni program “Pričom do sebe” usmjeren je na učenike drugih razreda naše škole tako da ćemo, nakon edukacija, u svakom drugom razredu održati po pet radionica te primjenjivati tehniku mindfulnessa i propovijedanja priča – poručuje Gatalica.
Iako primjena mindfulnessa nije ništa novo, nova praksa u školi trebala bi pomoći učenicima da još bolje zadrže koncentraciju.
– S obzirom na to da se radi o tehnici bivanja u trenutku te pomaže u razvoju koncentracije i samokontrole, sigurno će donijeti dobrobiti u nastavi – zaključuje.