Grand Prix i Zlatna medalja Janu i Mateu, mladim inovatorima iz Bjelovara
Udruga inovatora Hrvatske organizirala je 19. Međunarodnu izložbu inovacija – ARCA 2021 od 14. do 16. listopada u Zagrebu u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici. Na izložbi su se predstavili autori inovativnih radova iz privrede, javnog i privatnog sektora, akademske zajednice i drugi. Posebnu priliku za predstavljanjem u kategoriji mladih inovatora imali su i studenti sveučilišta i učenici srednjih i osnovnih škola.
Inovaciju bjelovarskih mladih inovatora pod nazivom KRIŽIĆ-KRUŽIĆ PRO MAX izradili su učenici Jan Rastović i Mateo Šelj pod mentorstvom učitelja Branka Raičkovića. Natjecali su se kao članovi Udruge informatičara Bjelovarsko-bilogorske županije, a na prijedlog Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture. Upravo je radu KRIŽIĆ-KRUŽIĆ PRO MAX pripala Zlatna medalja ARCA 2021 za mlade inovatore i najveća nagrada izložbe Grand Prix.
Osim prosudbenim povjerenstvu rad se jako svidio i posjetiteljima, koji su mogli igricu odigrati u stvarnosti i dobro se zabaviti, što je i svojevrsna nagrada publike.
Igra KRIŽIĆ – KRUŽIĆ, koja se igra na podlozi sa LED diodama oblika križić i kružić, upravljana mobitelima, spojenim preko interneta. Bazirana je na popularnoj igri u kojoj se, za pobjedu, trebaju spojiti tri vodoravno, okomito ili dijagonalno križića ili kružića.
-Za izradu ovog projekta koristili smo veliku ploču od pleksiglasa koja nam je služila kao podloga za igru, 9 valjaka od pleksiglasa za svaku rupu u koju smo stavili dvije svjetleće diode, crvenu i plavu, tri razvojne ploče na koje smo stavili dva Arduina MKR1000, jedan zvučnik, tri ekrana te puno svjetlećih dioda, žica i otpornika. Za igricu imamo poseban usmjerivač za spajanje na Internet i server Udruge Informatičara BBŽ na kojem se odvija cijeli program
Igra funkcionira na način da se dva Arduina mkr1000 spajaju na server te ovisno o naredbama koje dobiju od mobitela, pale i gase svjetleće diode na ploči.
Na vrhu panela igre nalaze se dva OLED ekrana čija je svrha prikazivati QR kodove. Njih možete skenirati mobitelom i time vas odvedu na stranicu za igru, kao igrača (X) ili (O) – pojašnjavaju mladi izumitelji.
Stranica ima grafički interface koji se sastoji od imena oblika igrača kojem upravljamo, devet gumbi koje pali svjetleće diode te gumb „Reset“ koji automatski gasi sve diode. Sustav sam prepoznaje kraj igre te upisuje bodove na OLED ekrane i postavlja igru u početnu poziciju, popraćenu zvučnim signalom.
Za ovaj rad korištena je Internet komunikacija, HTTP protokol, I2C i rx/rx komunikacija.
Ovaj rad je prikazan na kraju prošle školske godine na Izložbi radova u organizaciji Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture, te je odonuda nominiran za ARCU, jer je ocjenjen najboljom ocjenom.Jan i Mateo su rad tada prezentirali kao učenici IV. osnovne škole Bjelovar i UIBBŽ.
Na izložbi su inovaciju predstavili Jan Rastović, sadašnji učenik MIOC-a u Zagrebu i Mateo Šelj, učenik Gimnazije u Bjelovaru.
Sama ideja je proizašla iz natječaja Generacija NOW, gdje je i išla prijava na natječaj. Nakon uspješne prijave, kompletna oprema je donirana od strane T-coma. Želja inovatora je bila jednu tradicionalnu igru pretvoriti u sofisticirano rješenje, koje na zanimljiv način povezuje klasični pristup sa naprednom IT tehnologijom.