Prvi put u povijesti: Građani pozvani na sedmodnevni bojkot trgovina, otkrivamo koja je namirnica ‘prelila čašu’
‘Halo, inspektore!’, trenutno najsnažnija hrvatska komunikacijska platforma putem koje potrošači svakodnevno pričaju o zapažanjima i problemima na domaćem tržištu, potrošače od jučer poziva na sedmodnevni bojkot više trgovačkih lanaca. Kako je navedeno na službenoj Facebook stranici, okidač za pokretanje akcije je ‘eksplozija’ telećeg vrata čija je cijena za kilogram unazad tri mjeseca skočila za nevjerojatnih 43 posto, konkretno u Konzumu, gdje je do nedavno vrat koštao 5,50 eura, danas nemilih 7,99 eura.
Nakon što se objava krenula širiti društvenim mrežama, potrošači su sami zatražili bojkot kupnje u još nekim trgovačkim centrima.
– To su KTC (7,99 eura), Tommy (8,45 eura), Pivac (7,80 eura). Bojkot će uspjeti, ako teleći vrat u idućih sedam dana ne kupite u navedenim, a po vašoj procjeni i drugim trgovačkim lancima. Možete li izdržati bez tog proizvoda? Podržavate li bojkot? Ovo poduzimamo u ime višeg cilja. Želimo pokazati snagu potrošača na tržištu prehrambenih proizvoda koji su izrazito i bez ozbiljnijih opravdanja poskupjeli, objavila je platforma ‘Halo, inspektore!’
Ukoliko prvi ovakav bojkot u Hrvatskoj uspije, već sada postoje planovi za daljnje akcije, ali s drugim prehrambenim proizvodima čije su cijene već sada i više nego paprene.
Podsjetimo kako su bojkotiranjem kupnje tjestenine u trgovinama i ispijanjem kave u kafićima, naši susjedi Talijani prije nekoliko godina uspješno vratili cijene na one prije poskupljenja. Uoči podizanja cijena mliječnih proizvoda prosvjedima su prijetili Grci, a jednako tako glasno su se zbog drastičnih cijena bunili i Francuzi, Nijemci te Austrijanci.
Gledajući iskustva drugih zemalja, postavlja se pitanje: Hoćemo li pokazati da nam je dosta neopravdanih poskupljenja ili ćemo i dalje sjediti, komentirati umatan i očekivati da će se dogoditi neviđeno čudo?