Gradonačelnik Hrebak o rezultatima Nacionalnih ispita: “Ovo stanje nije dobro i ne daje nam puno razloga za optimizam”
Rezultati Nacionalnih ispita učenika četvrtih i osmih razreda izazivaju ozbiljnu zabrinutost. Podsjetimo kako sveukupni rezultati učenika Bjelovarsko – bilogorske županije, ali i pojedinih gradova županije su debelo ispod prosjeka, odnosno na samom dnu ljestvice. Ovo postavlja jedno ključno pitanje – koje korake poduzeti kako bi se situacija popravila?
Na cijelu situaciju osvrnuo se bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak.
– Naravno da sam zabrinut zbog toga, iznenadilo me i šokiralo. Već sam započeo inicijalni krug razgovora s ravnateljima škola. Očekujem da će to, vjerojatno, poduzeti i Županija, jer očito postoji nešto što treba poduzeti. Ne možemo se pretvarati da mi možemo riješiti sve. Gradovi su obično odgovorni samo za infrastrukturne uvjete u školama – da našoj djeci bude toplo, da imaju osnovne uvjete za rad. Što se tiče same kvalitete obrazovanja, tu bi se ravnatelji i njihovi timovi trebali ozbiljnije pozabaviti. Jer ovo stanje nije dobro i ne daje nam puno razloga za optimizam. Stoga ćemo se sastati s ravnateljima, analizirati situaciju i pokušati utvrditi u čemu je problem. S jedne strane, postižemo odlične rezultate na individualnoj razini, ali kad gledamo kolektivne rezultate, naši učenici znatno zaostaju za vršnjacima u drugim sredinama – istaknuo je Hrebak.
Prema svemu sudeći, ovi loši rezultati predstavljaju ozbiljan problem za struku, a i gradovi bi trebali pokazati veći interes za poboljšanje cjelokupne situacije.
– Nakon božićnih i novogodišnjih blagdana održat ćemo sastanak. Iskreno, ne očekujem da će ravnatelji škola odmah ponuditi svoja rješenja. Cijela naša županija suočava se s ovim problemom, a ova situacija nije nastala jučer; ima svoju genezu i potrebno je ozbiljno analizirati što se točno događa. Nije ugodno, jer želimo biti grad znanja, a ulažemo značajna sredstva u uvjete školovanja – obnavljamo škole, gradimo nove, želimo pametne učionice i radimo na tome. Sada je pitanje “softvera”, jer nije dovoljno samo ulagati u infrastrukturu i hardware, već moramo shvatiti zašto nešto ne funkcionira. Na strukovnoj razini, ravnatelji i nastavnici moraju analizirati situaciju. Mi kao grad uvijek smo tu da pomognemo, no oni trebaju organizirati ozbiljan sastanak na državnoj razini, iskoristiti postojeće resurse, napraviti analizu i donijeti ključne zaključke koji će pomoći u poboljšanju obrazovnog sustava – zaključio je Hrebak.