Ranko Rajović: Svaka nova generacija je sve slabija motorički, po pažnji i kontroli emocija

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Više od četiri tisuće djece ove godine je dobilo odgodu upisa u prvi razred osnovne škole dijelom i zbog problema s grafo-motorikom, dio djece kada dođe do škole ne zna držati olovku ili precrtati nešto s papira. Struku to ne čudi jer svaka generacija je lošija od one prethodne. Na to je na predavanju u Bjelovaru ukazao specijalist interne medicine i neurofiziologije, jedan od vodećih stručnjaka za razvoj dječje inteligencije dr. Ranko Rajović. To nije samo dojam ili stav već postoje i fizički dokazi.

-Mi već imamo registrirano smanjenje nekih dubokih regija u mozgu za što smo u medicini učili da je nemoguće, ali vidimo da se dogodilo, a ako se mozak naše djece mijenja ona se kognitivno mijenjaju i vidimo da svaka nova generacija kao da je sve slabija i slabija po pažnji, koncentraciji, kontroli emocija, motorički su slabiji – napominje Rajović.

Ranko Rajović

 

Potrebno educirati roditelje i vrtiće

Srećom još nismo došli do faze da imamo izgubljene generacije, ali nužno je djelovati i mijenjati metode. Djeca u školu dolaze kognitivno i motorički slabija od prethodnih generacija zbog čega je potrebno educirati vrtiće, ali i roditelje jer upravo roditelji koji su prezaštitnički nastrojeni često iz ljubavi prema djeci naprave više štete nego koristi, upozorava doktor Rajović i ističe kako se djeca moraju malo pomučiti.

-Evo jedan primjer. Moja kćer kada je počela puzati imala je prostor između dvije fotelje, dvosjeda i trosjeda gdje je smjela puzati, imala je loptu, jastuke kao prepreke i kada je krenula po loptu moja mama je gurnula loptu prema njoj da se Iva ne muči. Ja sam rekao ‘mama, nemoj’ i onda sam zavezao konac i kada je Iva htjela dohvatiti loptu ja sam ju povukao, ona dođe do nje, ja opet povučem jer bolje da puže. U tom malom ‘mučenju’ iako to nije mučenje ona se razvija i to je posao roditelja. Dijete se mora malo pomučiti, ne smijemo im sve dati na gotovo ako želimo da se razvijaju – ističe doktor Rajović.

Publika je pomno pratila seminar

 

Mijenjati treba i škole odnosno način poučavanja jer učenje napamet je zastarjela metoda koja nije efikasna. Djeca, pokazala je praksa, bolje pamte uz druge tehnike.

-Može dijete naučiti pjesmicu napamet, ali primjerice što ja tražim, da prebace stih u sliku. Recimo stih ‘mene moja duša boli’ i djeca onda primjerice nacrtaju srce i preko srca hanzaplast. Što je najvažnije? Da misle jer kada misle zapamte, a kada uče napamet zaborave – savjetuje doktor Rajović.

Promjena metoda nužna je i zbog toga što se okruženje mijenja i istraživanja su pokazala da neka od zanimanja koja su danas najtraženija prije pet godina nisu ni postojala, pa obrazovanje treba prilagoditi tome.

Poruka djeci i gradovima

Samoj djeci doktor Rajović poručuje da budu djeca, da se igraju, trče, skaču, a u tome im pomoći trebaju i gradovi.

-Poručio bih Gradu Bjelovaru da daju parkove gdje će djeca gubiti ravnotežu jer je to važno za formiranje sinapsi. Djeci nisu ni zanimljivi parkovi gdje samo ‘idu gore, dolje’. Idemo napuniti ponovno parkove, dajte im loptu, dajte im igrališta jer ako će ona samo sjedati, gledati TV i igrati videoigrice bojim se da nismo napravili ništa – poručio je iz Bjelovara doktor Rajović.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!