Osnovnoškolci boravili na Siciliji, bavili se alternativnim pristupom u borbi protiv ksenofobije
Učenici I. osnovne škole Bjelovar, Lara Kuzminović, Katija Borovec, Arian Broz, Dorian Ćuić, Leon Krčma i Domagoj Pavlić, zajedno su sa svojim učiteljicama Helenom Gustović Ljubić, Jelom Galunić i Petrom Turković sudjelovali u trećoj mobilnosti u sklopu “Erasmus+ Akreditacije” u gradu Messina na Siciliji.
Pripreme sa posjet osnovnoškolci su odradili prije samog puta kroz izradu prezentacije kojom su predstavili istraživanja i opažanja na temu ksenofobije u Hrvatskoj. Raspravljajući međusobno, osvijestili su različite poglede na ksenofobiju i razmišljali o alternativnim pristupima borbi protiv iste.
Svrha posjeta partnerskoj školi I.I.S. Verona Trento bila je razvoj vještina, znanja i stavova učenika s ciljem povećanja tolerancije spram drugih i drugačijih, kao i sprečavanje ksenofobije. Osim Bjelovarčana, školu na Siciliji posjetili su i učenici iz Estonije, Portugala i Njemačke. Petodnevne aktivnosti obuhvaćale su radionice s ciljem sprečavanja ksenofobije te upoznavanja s prirodnim ljepotama, kulturom i običajima Sicilije.
Životna priča
– Svi dani su bili vrlo sadržajni i ispunjeni. Posljednjeg dana, sudionici su sudjelovali u aktivnostima koje je organizirala “Tèria association”, a bile su usmjerene na osnaživanje mladih da slijede svoje snove. Jedan mladić iz Gane podijelio je potresnu priču o vlastitom životu i razlozima zbog kojih je morao napustiti svoj dom. Riskirajući život, putovao je devet mjeseci, a sve kako da bi došao na Siciliju i započeo sa životom koji mu omogućava pravo na slobodu, rad i napredak, pojasnila je učiteljica Helena Gustović Ljubić.
– Tijekom boravka na Siciliji učenici su bili smješteni u obiteljima svojih vršnjaka iz Messine pa su se na taj način upoznali s njihovim načinom života i kulturom. U stalnoj komunikaciji s učenicima iz drugih partnerskih zemalja, koristili su engleski jezik i razvijali komunikacijske kompetencije. Ova mobilnost bila je velika prilika i za pomicanje vlastitih granica, učenje o drugima, ali i o sebi. Usvojena znanja i vještine sudionici će iskoristiti za poticanje pozitivnih promjena u našoj školi i okruženju, a prijateljstva ostvarena na ovom međunarodnom projektu čuvat će kao neprocjenjivu vrijednost i poticaj za daljnji osobni rast i napredak, dodaje Gustović Ljubić.
Osim edukativnog dijela, vremena je bilo i za upoznavanje s brojnim kulturološkim aktivnostima. Organiziran je tako posjet Regionalnom muzeju u Messini, penjanje na jedan od kratera Etne, najvišeg i najljepšeg vulkana u Europi. Učenici su putovali i do predivnog gradića Taormina, uživali u živopisnoj atmosferi i prelijepim ulicama koje su ih dovele do Grčkog teatra, simbola Taormine. Na ovom prekrasnom mjestu, sudionici su ponosno primili priznanja za sudjelovanje na projektu.