Proizvodi končaničkog OPG-a odlaze čak do Dubrovnika

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

KONČANICA – U samom središtu Končanice smjestio se OPG Husak koji nudi zdravlje u bobicama i čaši. Bave se naime uzgojem aronije i to od 2013., a njihova poljoprivredna proizvodnja je krenula iz praktičnih razloga.

-To je bila zemlja koja se u biti nije koristila, puničin partner ju nije obrađivao. Ionako smo to morali održavati, onda sam ja malo gledao, istraživao što bismo mogli i na kraju smo se odlučili za aroniju koja je u to vrijeme bila prilično aktualna – opisuje početak njihove poljoprivredne avanture nositelj OPG-a Željko Kop.

Zasadili su ju na 0,91 hektaru, u eko uzgoju koji je bio i logičan izbor jer aronija ionako nema neke značajnije štetnike. Doduše, zbog klimatskih promjena sve više ju štetnici napadaju za vrijeme cvatnje, ali i za to ima eko lijeka, pa im se uspiju othrvati. Dio aronije prodaju svježu, ali većina odlazi u sok pri čemu je ključno ne žuriti s berbom stoga oni s njom u pravilu čekaju drugu polovinu kolovoza.

-S obzirom na to da je ona malo trpka kada se bere ranije nije baš fina za piti jer nema dovoljne količine šećera, a ako nama nije dobro to znači da neće biti ni ostalima – jednostavna je logika kojom se vode u Aroniji Kop, odnosno na OPG-u Husak.

Unatoč zasićenosti tržišta, plasman je osiguran

Ta logika i posvećenost kvaliteti im i osigurava plasman. Na početku su kako bi se probili na tržište odlazili na manifestacije, ali to se nije pokazalo najsretnijim rješenjem.

-Vi sebe reklamirate, ali tu nema nekakve prodaje. Dosta prodajemo kupcima koji su se osvjedočili da je proizvod dobar i to su nam stalni kupci. Imamo i svoju internetsku stranicu i preko brze pošte šaljemo i u Trogir, Dubrovnik. Najviše prodamo upravo preko naše stranice – kaže Kop.

Na svom širem konjčenjačkom području kupaca imaju manje.

-Tržište je ovdje koma zato što sada ljudi pomalo i odustaju od aronije jer su vidjeli da tu nema velike zarade. Imamo u okolici stalne mušterije, a novih nažalost nema – kaže gospodin Željko.

Razlog je i zasićenost tržišta – aronija je naime bila hit namirnica, pa su mnogi odlučili okušati sreću s njom. Međutim, imali su premale količine da bi se probili primjerice u trgovine, a bilo ih je previše da bi svi mogli imati stabilnu prodaju na malo posebice jer su ljudi aroniju zasadili i samo za vlastite potrebe tako da se broj sada reducirao.

-Praktički su ostali oni koji su se uspjeli izboriti za svoj dio kolača, tržišta i ti će ostati. Ja kada sada gledam, tu nema neke velike zarade – iskren je naš sugovornik.

Kop, nositelj OPG-a Husak od aronije ne odustaje, pa je dio nasada i podmladio tako da će te vitaminske bombice i dalje rasti u srcu Končanice.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!