Svi se slažu da su kružni tokovi sigurniji za promet, ali Istočna obilaznica i dalje uzima danak u krvi
Nedavni sudar kamiona i osobnog automobila na T-raskrižju Istočne obilaznice i Ulice Put žrtvama u Lugu u fokus javnosti vratila je pitanje staro pet godina – je li se ta, ali i ostalih 12 prometnih nesreća, uključujući i jednu u kojoj je izgubljen ljudski život, mogla izbjeći?
Odgovor na to pitanje je – da.
Policija podnijela službeni prijedlog
Naime, bjelovarska policija još 2018. godine službeno je zatražila od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se na Istočnoj obilaznici umjesto T-raskrižja izgrade mnogo sigurniji kružni tokovi, no njihov prijedlog očito nije pao na plodno tlo. Hrvatske ceste već su imale ishođenju građevinsku dozvolu, radovi su bili u tijeku i nikome se nije dalo zaustavljati ih. I u Hrvatskim cestama svjesni su da su kružni tokovi neusporedivo sigurniji od T-raskrižja, ali na žalost, njihova izgradnja neće započeti prije nego „danak u krvi” postane veći.
Prema aktualnim podacima bjelovarske policije, otkako je Istočna obilaznica puštena u promet, zabilježeno je 13 prometnih nesreća. Devet ih je bilo na raskrižju Istočne obilaznice i Ulice Put žrtvama u Lugu te četiri na ostalim lokacijama.
Jedna osoba poginula
Od tih 13 prometnih nesreća, dogodila se jedna prometna nesreća s poginulom osobom u kojoj je smrtno stradala jedna osoba, šest prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama u kojima su četiri osobe zadobile teške tjelesne ozljede i devet osoba je zadobilo lake tjelesne ozljede, a tu je i šest prometnih nesreća s materijalnom štetom.
„Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska smatra da bi izgradnja kružnog toka na mjestu gdje se trenutno nalazi raskrižje Ulice Put žrtvama u Lugu i Istočne obilaznice značajno doprinijelo povećanju sigurnosti svih sudionika u prometu”, ponovili su iz bjelovarske policije.
Iako danas više nikome nije upitno jesu li kružni tokovi sigurniji od T-raskrižja ili ne, vrijedi se prisjetiti i da su u Predavcu i Malim Sredicama svojedobno umjesto kružnih tokova bila T-raskrižja.
Sedam poginulih u Predavcu
U Predavcu je od 2003. godine kada je izgrađena sjeverna obilaznica, pa do 2012. godine, zabilježeno 18 prometnih nesreća u kojima je poginulo sedam osoba, tri osobe zadobile su teške, a osam osoba lake tjelesne ozljede. Nakon što je sredinom 2012. godine T-raskrižje zamijenjeno kružnim tokom, nije se dogodila nijedna prometna nesreća s ozlijeđenim ili poginulim osobama, naveli su tada iz policije.
Slično je i u Malim Sredicama, gdje su od 2004. do 2014. godine zabilježene 33 prometne nesreće u kojima su dvije osobe smrtno stradale, devet ih je zadobilo teške, a čak 26 osoba lake tjelesne ozljede. To je raskrižje rekonstruirano 2015. godine, a otkako je T-raskrižje zamijenjeno kružnim tokom, tamo se nije dogodila nijedna prometna nesreća s ozlijeđenim ili poginulim osobama.
„Tek nakon smrtnih posljedica te teško i lako ozlijeđenih na tim raskrižjima pristupilo se saniranju opasnih mjesta nakon čega je postignuto povoljno stanje sigurnosti za sve sudionike u prometu”, zaključili su u policiji još 2018. godine.
S obzirom da Istočna obilaznica već pet godina uzima danak u krvi, za ostaje samo za vidjeti hoće li Hrvatske ceste posegnuti za sljedećim polovičnim rješenjima poput pojačanja signalizacije, a s izgradnjom kružnog toka pričekati dok se broj poginulih ne poveća.