TZ BBŽ: Zanimljivi smo domaćim turistima, a naše pozive za iznajmljivače kopiraju još četiri županije
Svjetski je dan turizma koji se obilježava kako bi se ojačala svijest o turizmu i njegovom gospodarskom, sociološkom, kulturnom i političkom značaju. Tim povodom, popričali smo s direktorom Turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije Marcelom Medakom koji vodi županijski turizam pravim pravcem već tri godine i ističe kako mjesta za napredak ima.
– Ono što sam zatekao zapravo je da, nažalost, prije mene četiri godine nije bilo direktora, nego su moje kolege samostalno radili, tako da se tu osjeti jedan nedostatak. Vidim da su okolne županije koje su imale direktora malo odmaknule u odnosu na nas i sad smo mi zapravo ove tri godine pokušavali njih stizati s nekim projektima i idejama – kaže Medak i napominje da je jedan od problema i činjenica da su županijskoj turističkoj zajednici u tom periodu istekli strateški dokumenti.
Sada su strateški dokumenti doneseni, Master plan je usvojen 2022. Županijska turistička zajednica prati nacionalnu strategiju razvoja turizma, ali uspješno provode i javne pozive u suradnji s Bjelovarsko-bilogorskom županijom.
Toliko uspješni da ih neke županije kopiraju
– Udružili smo sredstva za financiranje manifestacija na razini cijele destinacije ali isto tako smo objavili javni poziv za podizanje kvalitete pružanja turističkog smještaja i on je naišao na jedan dobar odaziv. Prihvaćen je od strane iznajmljivača. Potvrda kvalitete tog projekta je i da nas kopiraju četiri kontinentalne županije: Zagrebačka, Sisačko- moslavačka, Virovitičko- podravska i Vukovarsko- srijemska županija – priča Medak
Krajnji rezultat tih mjera su kvalitetniji, bolji, sadržajima opremljeniji smještani objekti. Gosti koji borave u njima su zadovoljni i sami time još kao jedna indirektna mjera je da oni produžuju boravak u našoj destinaciji.
U izgradnji najduža biciklistička staza u Hrvatskoj
Ističe kako su vanjske aktivnosti poput hodanja, laganog planinarenja ili biciklizma okosnica turizma naše županije.
– Na tragu toga je i projekt izgradnje najduže biciklističke staze trasom stare željezničke pruge. Za nju se upravo završavaju imovinsko-pravni odnosi. Većina dokumentacije je gotova ili je pri kraju i čekamo prvu priliku da se to i aplicira na neki od budućih izvora financiranja, a onda se kreće i u izgradnju te staze. Ona bi trebala biti duga 65 kilometara – pojašnjava Medak
Kukavica kao županijski biser će doživjeti potpunu preobrazbu i postati središte županijskog turizma za sve generacije.
– Planiramo školske i umirovljeničke izlete, ali tamo bi se mogli održavati i poslovna druženja i obiteljska druženja. Planiramo smještajne kapacitete u kombinaciji hostelskog tipa uz apartmane i mobilne kućice. Postoji ideja o restoranu, koji bi bio kombinacija à la carte restorana i pansionskog restorana. Bila bi tamo i polivalentna konferencijska dvorana, uz postojeće dječje igralište. Trenutno se završava polivalentno sportsko igralište, gdje će se moći igrati košarka, odbojka, rukomet, mali nogomet, tenis i badminton – kaže Medak.
Ideja je da se od Velikog Grđevca napravi jedna izvrsna lokacija gdje bi se ujedinili bazeni, Kulturni centar Mato Lovrak, Kukavica i lokacija Stare ciglane koja također ima potencijala.
Sve više stranih turista, od iduće godine jača kampanja za privlačenje Zagrepčana
Što se profila turističkih posjetitelja tiče, primarno Bjelovarsko-Bilogorsku županiju posjećuju domaći gosti koji čine 70 posto prometa, no ima i stranaca, a taj broj značajno raste.
– Od stranih gosti prednjače tu njemački gosti, imamo nešto i gostiju iz zemalja bivše Jugoslavije, no ono što mi želimo postići je da smještajni objekti budu puni sadržaja i da se gosti vraćaju – kaže Medak napominjući kako na području županije postoji 40 kuća za odmor koje imaju od tri do pet zvjezdica i svi oni, napominje, odlično rade.
Ove godine u županijska Turistička zajednica fokusirala se na izradu novog logotipa i slogana za destinaciju, a rade i na novom webu, praktičnijem za mobilne uređaje.
Završavaju i pripreme promotivnih poruka i slogana koje će iduće godine iskoristiti za snažnu kampanju, prvenstveno u Zagrebu, u nekim kontinentalnim, ali morskim gradovima. I dogodine će raspisati javni poziv za privatne iznajmljivače, ali i manifestacije i događanja koje su često odličan mamac za privlačenje turista u Bjelovarsko-bilogorsku županiju.