Stanari Baranjske ulice susreću se s ozbiljnim problemima, imaju niz argumenata za novu prometnu regulaciju

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Pedeset stanara Baranjske ulice u Bjelovaru, s nestrpljenjem očekuje očitovanje Grada Bjelovara na njihov prijedlog nove prometne regulacije, kako same ulice, tako i njezinih odvojaka. Zbog niza prometnih problema i svakodnevnih potencijalno opasnih situacija za sve sudionike u prometu, stanari su složno i u zajedništvu Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti i uređenje prostora uputili prijedlog za novu, sigurniju prometnu regulaciju. Stanari smatraju kako su izmjene nužne i prijeko potrebne.

Blokiranje ulaza

– Od trenutka izgradnje novog gradskog stadiona, kao i početka održavanja nogometnih utakmica i treninga raznih uzrasta, mi stanari suočeni smo s nizom ozbiljnih problema. Na tom dijelu nema dovoljno parkirnih mjesta, pa često kompletna Baranjska ulica, njezini odvojci te dio Osječke ulice „ugoste” velik broj vozila, nerijetko parkiranih i na našim zelenim površinama. Za vrijeme većih utakmica, vozila su parkirana i na kolnim ulazima, pa da bismo ušli ili izašli iz vlastitih dvorišta, stanari moraju strpljivo čekati završetak utakmice. Drugi dio problema su brzina vožnje i prometni smjer. Da bi pristupili stadionu, mali broj vozača koristi izlaz Baranjske ulice na Osječku ulicu, već većina cilja na odvojke Baranjske, koji niti su predviđeni za takvu koncentraciju prometa, niti su pogodni za brzine kojim se pojedini, posebno mlađi vozači kreću, kaže odvjetnik Božo Žak, predstavnik stanara Baranjske ulice.

prijedlog nove prometne regulacije Baranjske ulice

 

Zona smirenog prometa

Podsjetimo kako je Baranjska ulica isključivo stambeno naselje, bez poslovnih prostora, a iako je već odavno postavljen znak da se ista vodi kao zona smirenog prometa, u kojoj se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojima je dječja igra dopuštena svugdje, prema riječima stanara, gotovo nitko od sudionika u prometu se ne pridržava propisanog ograničenja. Time se u pitanje dovodi sigurnost dječje igre, ali i učenika obližnje IV. OŠ.

– Škola radi u dvije smjene, na obližnjem dječjem igralištu redovito se održavaju razne školske aktivnosti i naravno, brojni učenici u školu i iz škole dolaze i odlaze pješice. Još jedan problem u Baranjskoj ulici su teretna vozila, od kojih većina odlazi u smjeru trgovačkog centra Pevex i to najčešće u jutarnjim satima. Parkiraju se u našoj ulici i čekaju na istovar robe. U Osječkoj ulici ne postoje usporivači prometa, pa svaki izlazak s vozilom iz Baranjske ulice na Osječku predstavlja veliki rizik. Stoga smo u prijedlogu naveli i prometnu nezgodu, koja se dogodila 14. svibnja ove godine, a u kojoj su sudjelovala čak tri vozila. Jedno je izlazilo iz Baranjske ulice, a smatramo da je glavni uzrok nezgode upravo neprilagođena brzina vozača koji se kretao Osječkom ulicom. Puka je sreća da nitko nije stradao, jer je vozilo završilo na pješačkoj stazi, podsjeća gospodin Žak.

Prijedlozi

Navodeći niz argumenata, stanari predlažu da se dio Baranjske ulice koja vodi od Osječke ulice, prema Naselju kralja Petra Krešimira IV. i IV. OŠ regulira uvođenjem jednosmjernog prometa, koji bi išao iz smjera Osječke, prema Naselju kralja Petra Krešimira IV. Također, predlaže se i zabrana teretnog prometa te da se u odvojcima Baranjske, promet regulira iz smjera juga prema istoku, odnosno u smjeru nogometnog stadiona. Prema mišljenju stanara, u Osječkoj ulici su potrebni usporivači prometa od Prilaza Andrije Hebranga, pa sve do Vukovarske ulice.

U nadi da će prijedlozi biti prihvaćeni, stanari Baranjske ulice podsjećaju kako bi sigurnost svih sudionika u prometu trebala biti glavni prioritet i na prvom mjestu.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!