[FOTO] Terapijski pas Luna usrećuje učenike u razredu. ‘Kada ju samo pogledam, odmah mi je lakše’
BJELOVAR – 2. C razred III. OŠ Bjelovar u svojoj učionici ima jednu posebnu pomoćnicu u nastavi. Ona se zove Luna, ima četiri noge i njušku, a njezin pogled nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Riječ je naravno o labradorici koja je terapijski pas, a koja djeci svakodnevno pomaže u školskim zadacima jer donosi samo pozitivno ozračje. Učiteljica i Lunina stručna voditeljica Nataša Brekalo s Lunom radi već šest godina.
Izvrstan tim
– Luna i ja se već jako dobro poznajemo i izvrstan smo tim. Luna kao terapijski pas radi sve bolje i bolje zato što točno zna što ja od nje očekujem. U radnom je elementu što kažu i u Udruzi za školovanje pasa i vodiča od kud ona i dolazi. Što se tiče učenika, uvijek su to motivacijski elementi koji se unose u samu nastavu i onda se dalje radi proces nastave – kaže Brekalo.
Rad s učenicima
Luna je većinom motivator, ali u nekim slučajevima utječe i na učenikove emocionalno stanje.
– Primjerice, kada je učenik tužan ili kada ih je strah, dođu pomaziti Lunu. Tada se vide učinci, možda ih učenici ne vide, ali ja kao učiteljica ih itekako vidim – dodaje.
Otkriva učiteljica i koliko Luna u razredu provodi zbilja radeći, a koliko se opušta kao u svom svojevrsnom dnevnom boravku.
– Pas bi trebao raditi jedan do dva sata, ali Luna je u razredu po 20 minuta radnog programa. Ostalo vrijeme ponaša se kao da joj je razred dnevni boravak, spava, odmara se, a za vrijeme školskog odmora druži se s učenicima. Ustvari ona radi kao i svi ostali terapijski psi, ali boravi duže vremena u školi – rekla je.
Bez negativnih iskustava
U šest godina koliko radi s Lunom, nije bilo negativnih iskustava.
– Na moju, a i Luninu sreću, nismo imali negativnih iskustava, iako je to naravno moguće. Uvijek je sve bilo u pozitivnom kontekstu. Djeca su privržena životinjama i zato mislim da je izuzetno važno kada dolaze u školu da imaju ovakvo jedno biće kraj sebe. Ipak im je škola nova sredina. Učenicima je lakše prilagoditi se školi kada se mogu s nekime pomaziti, ispričati joj možda nešto što ne mogu reći prijateljima ili meni, a Luna ih neće osuditi ni biti ljuta – kaže učiteljica Nataša Brekalo koja s Lunom posjećuje i druge škole kako bi prezentirala njezin rad.
Stavovi učenika
Svi učenici s kojima smo razgovarali, o Luni imaju samo riječi hvale.
– Rekao bih da je Luna dobra i da nam ona može puno pomoći. Nekada nam da ideju, a kada smo uznemireni podragamo je i tako nam pomogne. Možemo se pomaziti i pod odmorom. Isto tako, kada se bojimo i možda idemo doktoru poslije škole, Luna nas može utješiti. Luna ne govori, ali nam bez obzira puno pomaže i uz nju znamo da će sve biti dobro – rekao je Oskar koji se osjećao jako sretno kada je prvi put, u prvom razredu, ugledao Lunu.
– Lijepo je biti s Lunom u razredu jer možemo izraziti neke osjećaje, družiti se s njom, dati joj keksić, naredbu. Lijepo je to iskustvo. Na razne načine znamo vježbati s Lunom, primjerice pod matematikom. Voljela bih da i drugi razredi mogu imati psa u razredu – poručila je Klara.
Upitali smo i Cvitu što kaže na Lunu u razredu.
– Jako mi se sviđa što je Luna s nama u razredu, a mi smo jedan od rijetkih razreda koji ima terapijskog psa u razredu i zbog toga sam jako zadovoljna. Da nema Lune, ne bih imala toliko inspiracije pod nekim predmetima, primjerice likovnim, hrvatskim za pisanje sastavaka. Inače pod odmorom idem dragati Lunu, a na nastavi ju samo pogledam i odmah mi je lakše – kaže Cvita.
Uz Lunu je zabavno učiti i Marku.
– Zabavno mi je učiti uz Lunu. Na početku školske godine kada smo učili množiti s Lunom, puno mi je to značilo. Vlada nekako opuštenija atmosfera kada je Luna s nama. Na dan podragam Lunu dva do tri puta i to mi je dosta za inspiraciju – kaže.
I dokaz je to koliko Luna ima veliki učinak na djecu. I Helena je bila oduševljena kada je u prvom razredu vidjela Lunu.
– Jako mi se svidjelo kada sam u prvom razredu vidjela Lunu. Nisam ni pomišljala da ću završiti s ljubimcem u razredu. Baš sam bila sretna. Primjerice, meni Luna pomaže u likovnom kada crtamo nešto u njoj. Mogu lijepo pogledati detalje na njoj. Isto nam pomaže iz predmeta prirode, matematike – kaže Helena.
Luna u nastavi pomaže i Janu.
– Luna mi znači jako puno. U prvom razredu pomogla mi je oko matematike. Kada sam je prvi put ugledao, bio sam jako sretan. Što je najvažnije, nitko od nas ne boji se Lune i svi smo Lunu prihvatili – zaključuje Jan.
Treba napomenuti da o Luni kao i svakom drugom psu treba voditi brigu, kako zdravstvenu tako i emocionalnu.
– Vrlo je važna briga o psu. Terapijski pas je radni pas i u bilo kojem trenutku, ako primjetimo da je pas pod stresom ili da ne može doći zbog zdravstvenih razloga, pas naravno taj dan neće doći u školu. Moramo uvijek biti dva koraka ispred te vidjeti koje dijete dolazi u razred, je li ono hiperaktivno i postoji li mogućnost da ozlijedi psa. Voditelji terapijskih pasa jako moraju brinuti o zdravlju i brizi psa. Za sada nismo imali nikakvih problema jer doista smo izvrstan tim – zaključuje učiteljica Brekalo.