[FOTO] Daruvarske učiteljice posjetile Kanarske otoke: Ovo su razlike u odnosu na naše škole!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Nakon što je Osnovnu školu Vladimira Nazora Daruvar sredinom mjeseca posjetila delegacija iz osnovne škole s Kanarskih otoka, učiteljice engleskog jezika daruvarske škole Dalija Rendić i Draženka Kešić uzvratile su posjet na Job shadowing Erasmus+ mobilnosti. U tom su razdoblju posjetile četiri male ruralne škole u mjestima Trujillo, Fontanales, El Fontón i La Costa.

– Ove četiri seoske škole čine konzorcij. Razredi su kombinacije raznih uzrasta, kao i kod nas, u ruralnim sredinama broj učenika pada. Škole su udaljenje do petnaestak kilometara jedna od druge, no ceste na tom dijelu otoka su uske, strme sa oštrim zavojima. Nastava je organska, često svi uzrasti rade zajedno, na satu su ponekad i dvije učiteljice. Jedna od učiteljica predaje Emocreu, predmet posvećen razvoju emotivne inteligencije. Općenito se u školama brinu o tome da se djeca tamo dobro osjećaju. Također su vrlo posvećeni zaštiti okoliša – pojašnjavaju iz ove daruvarske škole dodajući kako se obrazovni sustav razlikuje od hrvatskog.

– U malim, seoskim školama vrtićka dob tri, četiri ili pet godina uglavnom je u zasebnoj skupini, no ponekad su pridruženi nižim razredima. Vrtić nije obavezan. Osnovna škola traje od prvog do šestog razreda. Nakon toga su četiri obavezna razreda srednje, ali to je opća srednja nakon koje se usmjeravaju na školu sličnu gimnaziji koja traje dvije godine i priprema ih za fakultet ili biraju strukovna
zanimanja – kažu te dodaju kako se tamošnji e-dnevnik zove se Pincel eKade te kako su u njemu nema brojčanih ocjena, već koriste kratice opisnih riječi.

– U svjedodžbama također koriste te kratice. Svjedodžbe izgledaju kao ispis iz e-dnevnika, na dva lista papira, čuvaju se u školi, a po završetku školovanja škola ih šalje u srednju školu – ističu učiteljice dodajući kako je za njih posjet Gran Canariji zanimljivo iskustvo kako zbog neobičnih pejzaža, flore i faune ovog vulkanskog otoka, tako i zbog specifičnosti školske organizacije.

– Bez obzira na različitosti uvijek je zanimljivo vidjeti kako učitelji, gdje god bili, dijele slične probleme, suočavaju se sa sličnim izazovima te trude učenicima prenijeti znanja i pružiti sigurno mjesto u školama – zaključili su iz daruvarske Osnovne škole Vladimira Nazora.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!