Koristi li još itko u Bjelovaru žmigavac?

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske u utorak je provedena je preventivno-represivna akcija na prekršaje oduzimanja prednosti prolaska, ne postupanje po prometnom znaku izričite naredbe „obavezno zaustavljanje – STOP“, ugrožavajuće radnje u prometu i ne korištenja pokazivača smjera.

Policijski službenici su u trosatnoj akciji ukupno utvrdili 21 prometni prekršaj.

-Među ostalim, zabilježeno je deset prekršaja nekorištenja pokazivača smjera, šest prekršaja nepoštivanja prometnog znaka STOP te pet ostalih prekršaja. Za utvrđene prekršaje izdano je 16 upozorenja, tri izvješća o počinjenom prekršaju i naplaćene su dvije novčane kazne. Rezultati akcije, odnosno ove brojke puno ne znače ako sudionici u prometu nisu prepoznali značaj poštivanja ovih odredbi, zbog čega će policijski službenici i nadalje provoditi ovakve ciljane akcije – poručili su iz bjelovarske policije.
Kako si u budućnosti ovakvih prekršaja bilo što manje, iz policije podsjećaju na nekoliko prometnih pravila.

Radnja oduzimanja prednosti prolaska vozača sastoji se u tome da se nedovoljno ili olako procjeni brzina i smjer vožnje vozila koje ima prednost prolaska prometnicom, te u trenutku poduzimanja radnje uključenja vozilom u promet ili skretanja, vozač vozila kojemu se oduzima prednost prolaska mora poduzeti radnju izbjegavanja udara (kočenje, skretanje i sl.) da bi se izbjegla prometna nesreća.

Na raskrižju obilježenim znakom izričitih naredbi „obavezno zaustavljanje“ ili kako ga vozači nazivaju „STOP“, obveza vozača je zaustavljanje prije ulaska u raskrižje i tek nakon toga obavljanje procijene elemenata propuštanja. Česta je i nedovoljna preglednost u prilaženju raskrižju. Vozač je obvezan po pravilu zaustavljanje obaviti neposredno pred oznakom ili postavljenim znakom, ali se tolerira i mjesto preglednosti kada to signalizacija ne zadovoljava. Kako se znak ili oznaka ne nalaze uvijek na liniji preglednosti, vozač i nakon zaustavljanja ponekad mora obaviti korekciju položaja vozila, da bi uočio sve potrebne elemente. Važno je naglasiti da se svaki vozač ponaosob, mora uvjeriti u situaciju prije ulaska sa sporedne ceste, a ne da se poistovjećuje s onim ispred. Zaustavljanje na ulazu u raskrižje nije zabranjeno, već neophodno dok se vozač ne uvjeri u sigurno uključivanje.

Svakodnevnim praćenjem stanja u prometu vidljivo je da sudionici čine razne prekršaje, a jedan dio prekršaja ima za posljedicu lakše ili teže prometne nesreće. Jedan od takvih prekršaja je i ne davanje pokazivača smjera. Samo ne davanje pokazivača smjera pojedinog sudionika, može ugroziti ili u zabludu dovesti druge sudionike koji se kreću iza takvog sudionika ili mu dolaze iz suprotnog ili bočnih smjerova. Predmetni prekršaj učestalo se radi u prometu, što iritira druge sudionike u prometu i može, kako smo naveli dovesti i do težih prometnih nesreća.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!