Mrzlečki: Prosvjed je nepotreban, od zaposlenika samo tražimo da rade svoj posao
Djelatnici Zavoda za hitnu medicinu BBŽ po zakonu su dužni primiti i obraditi svakog pacijenta koji im pokuca na vrata pa je za sutra najavljen prosvjed protiv takve prakse besmislen. Zaključak je to s današnje konferencije za novinare koju su u bjelovarskom Zavodu održali ravnatelj Zavoda Nenad Mrzlečki i ravnateljica Opće bolnice Sanela Grbaš Bratković sa suradnicima.
-To nije ništa novo, kako se ovih dana prezentiralo u pojedinim medijima, i to već rade naši djelatnici u ispostavama u drugim županijskim gradovima, kao i djelatnici zavoda u drugim županijama, čak i gradovima koji imaju objedinjene hitne bolničke prijeme – kazao je ravnatelj Zavoda Nenad Mrzlečki. Usporedbe radi, u županijskim ispostavama se godišnje ambulantno pregleda između 700 i 1400 pacijenata, dok ih je u bjelovarskoj, koja raspolaže s najviše zaposlenika, lani obavljeno 36.
Velike gužve
Zašto bjelovarska ispostava Zavoda već godinama ne prima pacijente u ambulanti, već odrađuje samo terenske intervencije na pressici nije detaljno pojašnjeno, ravnatelj tek kratko pretpostavlja da je stvar u tome što su se pacijenti navikli na OHBP. U toj je bolničkoj jedinici pak godišnje se zbrine 24 tisuće pacijenata, dok ih je prije deset godina, kad je OHBP otvoren, bilo 13 tisuća.
-Na OHBP-u se stvaraju velike gužve jer nam pacijenti dolaze zbor različitih stanja, a zbrinjavamo ih prema hitnosti. Tako se zna dogoditi da kod nas pojedinci čekaju pet, šest ili sedam sati jer nakon njih dolaze hitniji pacijenti, akutni, stvarno bolesni ljudi kojima se moramo baviti prije nego što se posvetimo ostalima – pojasnio je voditelj OHBP-a dr. Vedran Omerhodžić.
Kako bi se smanjile gužve te olakšala situacija i za bolničko osoblje i za pacijente, predstavnici Opće bolnice i Zavoda za hitnu u rujnu su započeli pregovore o suradnji te je pao dogovor da dio manje hitnih pacijenata od OHBP-a preuzmu zaposlenici Zavoda. No, dio njih protiv toga se pobunio te za sutra najavio prosvjed što Uprava Zavoda smatra apsurdnim, s obzirom da se, kažu, od njih ne traži ništa na što ih ne obvezuje zakon. Organizatori prosvjeda, predstavnici udruge Hitna uživo 194, putem medija su komunicirali kako je dogovoreno da će im iz bolnice upućivati pacijente 4. i 5. trijažne kategorije što je, tvrdi dr. Omerhodžić, netočno.
Sporna trijaža
-Baratanje takvim pojmovima i tvrdnje da će Zavod zbrinjavati pacijente iz određenih trijažnih kategorija je notorna laž. Trijaža se obavlja isključivo na OHBP-u, dok Zavod ima vlastito stupnjevanje hitnosti. Čak i pacijenti koji se smjeste u četvrtu ili peti trijažnu kategoriju mogu biti zbrinuti u bolnici i nije točno da će se svi oni slati u Zavod – kazao je dr. Omerhodžić, dodajući kako na sastancima u suradnji između bolnice i Zavoda o tome nije bilo riječi.
Osim za pacijente koje s OHBP-a u Zavod upute liječnici, vrata te ustanove ubuduće će morati biti otvorena i za sve druge pacijente koji sami ondje odluče potražiti pomoć, a nakon pregleda i procjene hitnosti oni mogu biti zbrinuti u samom Zavodu ili upućeni u bolnicu. Drugim riječima, pomoć ne smije biti uskraćena niti jednom pacijentu. Na novinarsko pitanje što će se dogoditi ako netko od zaposlenika odbije pružiti pomoć, ravnatelj Mrzlečki odgovara kako su u sustavu predviđene sankcije i za takve situacije. No, sutrašnjem prosvjedu unatoč, za nadati se da do njih ipak neće dolaziti.