Doznajemo kada bi stvarno trebala biti dovršena brza cesta do Bjelovara
Rok za dovršetak izgradnje brze ceste Zagreb – Bjelovar ističe u siječnju 2026. godine i ako se do tada ne dogodi neka nova svjetska kriza, Bjelovarčani bi trebali riješiti sve svoje prometne muke s povezanošću s glavnim gradom Hrvatske. Podsjetimo, nakon dosta duge pauze, tvrtka Kamgrad koja je posao dobila na javnom natječaju i Hrvatske ceste kao investitor uspjeli su postići dogovor koji je bio neophodan zbog poskupljenja materijala i usluga uslijed nezapamćeno visokih stopa inflacije.
Rok za izvođenje radova iznosi 30 mjeseci od ulaska izvođača radova u posao, a Kamgrad je uveden u posao 1. srpnja ove godine. Stoga, lako je izračunati da bi svečano otvorenje brze ceste trebalo biti upriličeno najkasnije u siječnju 2026. godine.
Valja napomenuti i da će brza cesta biti dvotračna, a ne četverotračna, no jednako tako treba reći i da se zemljište otkupljivalo, a trasa projektirala za četiri traka, po dva u svakom smjeru, ali i da prema sadašnjim podacima o prosječnom broju vozila ekonomski nije opravdano da do Bjelovara vodi brza cesta.
Drugim riječima, puni profil brze ceste do Bjelovara će stići kada se ostvare tri uvjeta – kada će promet biti dovoljno velik da investicija bude opravdana, kada će Hrvatske ceste imati dovoljno novca za nastavak radova i posljednje, ali ne manje važno, kada će Bjelovar imati političku snagu izlobirati to ulaganje.
Usto, važno je napomenuti i da brza cesta ne staje u Bjelovaru, nego nastavlja kroz Bjelovarsko-bilogorsku županiju prema Virovitici, a onda i prema Terezinu Polju, odnosno granici s Mađarskom. Ta bi trasa, prema trenutnim procjenama, trebala biti dovršena do 2027. godine.