Nastavnici iz Lipika daju sve kako bi olakšali školovanje učenicima izbjeglicama iz Ukrajine i Afganistana
LIPIK – Priča o posebnom Erasmus projektu nazvanom “Slični u razločitostima – integracija djece izbjeglica u život škole” dolazi nam iz Osnovne škole Lipik.
– Svi znamo što se dogodilo s Ukrajinom zbog čega je u našu školu pristigao određeni broj djece izbjeglica iz Ukrajine, a došao nam je i učenik iz Afganistana. Učenik iz Afganistana bio je bez pratnje roditelja pa je bio smješten u našem domu u Lipiku. Na samom početku ostali smo zatečeni jer nismo bili sigurni kako njima pristupiti, a jezik je naravno bio prva prepreka. Onda smo zahvaljujući Erasmus projektu i putovanju u druge zemlje i škole, proširili znanja učivši od drugih – rekla je učiteljica Ingrid Časar.
Deset učitelja je kroz Erasmus projekt posjetilo tri škole i to u Turskoj, Španjolskoj i Švedskoj.
– Osobno sam bila u školi u Švedskoj s još dvije učiteljice. Bilo je to prekrasno iskustvo. Jasno, u drugoj okolini mogle smo vidjeti kako drugi učitelji već godinama rade u nekom multikulturalnom okruženju. Puno smo toga naučile i donijele svojim kolegicama i kolegama u školu. Kroz iskustvo Erasmusa puno smo toga uveli u našu školu te si olakšali poučavanje djece izbjeglica – rekla je Časar.
Trenutno je desetak djece u školi, iako se situacija mijenja jer djeca znaju odlaziti i dolaziti
– Učenici su odmah krenuli na nastavu, a mi smo za njih pripremili pravu dobrodošlicu. Bio je to težak proces, pogotovo na početku, jer su osim redovne nastave imali i dodatnu nastavu iz hrvatskog jezika. Kroz projekt smo napravili i razne početnice za njih, trojezični rječnik, razne brošure i letke – dodaje.
U cijelu priču uključila se lokalna zajednica, a provedene su i radionice s roditeljima. Iako je u početku bilo barijera, osobito s jezikom, iz dana u dan situacija je bila sve bolja i bolja, a djeca su se odlično uklopila u novu zajednicu koja ih je prihvatila objeručke.
– Sve je bolje i bolje, prekrasno je vidjeti tu djecu s našom djecom. Donijeli su nam neke svoje običaje koje smo i mi učili jer smo kroz projekt stavljali naglasak na njihovu tradiciju. Naši učenici naučili su plesati ukrajinske narodne plesove tako da smo sve kroz projekt osvjestili i usvojili. Iako se Erasmus projekt završava službeno kroz prijavu, on će nastaviti djelovati u našoj školi – navodi Časar.
Djeca su djecu izvrsno prihvatila što znači da je ovaj Erasmus projekt bio veliki plus.
– Jako je djeci to zanimljivo i drago im je uvijek naučiti nešto novo. Ne treba nikada misliti da su djeca za učenje o nečemu premala već treba temi pristupiti u skladu s njihovim godinama. Svim školama i učiteljima savjetujem da se uključe u Erasmus+ projekte jer doista je predivno otići u drugu zemlju i, između ostalog, sklopiti prijateljstva – zaključuje Časar.