Učiteljice iz Slovenije posjetile III. OŠ i terapijskog psa Lunu! Kući se vraćaju s bogatim iskustvom
BJELOVAR – III. Osnovna škola Bjelovar bila je domaćin gošćama iz Slovenije koje su došle u sklopu međunarodnog eTwinning projekta “Igra, učenje i čitanje uz terapijskog psa”. Škola, ali i grad Bjelovar, pokazali su se kao pravi domaćini za Mojku Mehoru Lavrič iz OŠ Cirila Kosmača Piran i Maju Bregar iz OŠ Gradec, a ugostila ih je učiteljica i stručna voditeljica terapijskog psa Lune, Nataša Brekalo.
– Naš školski sustav je drugačiji od Slovenskog pa mi je drago što su kolegice bile kod nas i što su mojim prvašićima mogle te razlike prezentirati. Njihov školski sustav je tri plus tri plus tri, a naš je četiri plus četiri i četiri srednja škola – rekla je Brekalo.
Učiteljica Brekalo predstavila je gošćama rad predmeta koji se u Hrvatskoj rade u prvom razredu te kako je u cijelu priču uključen terapijski pas. Brekalo će još ove godine otići u Piran te saznati kako se u Sloveniji radi s terapijskim psima.
– To me jako zanima s obzirom na to da sam u RH skoro jedina koja veći broj sati radi s terapijskim psom u razredu. Stoga sam puno morala učiti i izučavati se, u čemu mi je pomogla moja “Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet Zagreb” od kuda je Luna i došla. No, oni više rade s određenim teškoćama, a kod nas je sve usmjereno na školski sustav i, kako radimo, tako implementiramo psa u rad – dodaje.
Kako funkcionira školski sustav u Sloveniji, opisala nam je Maja Bregar iz OŠ Gradec koja trenutačno predaje trećem razredu.
– Naši učenici dolaze u školu kada imaju pet i pol ili šest godina. Škola traje devet godina te imamo prvu, drugu i treću trijadu. U prvom i drugom razredu učenici se ocjenjuju opisnim ocjenama dok od trećeg do devetog razreda imaju ocjene od jedan do pet – rekla je Bregar.
Samo riječi hvale Bregar ima za III. OŠ Bjelovar kao i učiteljice te učenike.
– Odlične su učiteljice, učitelji i naravno učenici koji imaju veliko poštovanje prema učiteljicama. Ja sam učiteljica u trećem razredu, a vidjela sam kako je u Hrvatskoj u trećem razredu. Malo je drugačije jer su učenici u trećem razredu u Hrvatskoj stariji i odmah je drugačiji program – kaže.
Maja Bregar također radi s terapijskim psom.
– Ja također radim s terapijskim psom i to humanitarno kao dobrovoljac u društvu “Tačke pomagačke”. Dovedem svog psa Lindu, dugodlaku čivavu u razred i onda, baš kao i Luna u III. OŠ, radimo zadatke. Linda je jako dobar motivator učenicima i kada ona “donosi” zadatak ili bilo što drugo, učenici sve rado prihvaćaju i ništa im nije problem. Imamo i program “Reed” gdje učenici čitaju uz Lindu, ona ne sudi i samo sluša, a učenici mogu čitati onako kako znaju – napominje Bregar.
Razgovarali smo i s Mojkom Mehor Lavrič iz OŠ Cirila Kosmača Piran koja u petom mjesecu počinje raditi s terapijskim psom pa su joj dobro došli svi savjeti i iskustva Nataše Brekalo.
– Na početku sam karijere rada s terapijskim psom pa mi je vrlo važno što sam došla u Bjelovar jer Nataša to radi već godinama. Sve informacije koje sam dobila nosim sa sobom u svoju školu i sve će mi to jako pomoći. U Sloveniji terapijski pas može raditi samo dva sata u tjednu. Inače, ja radim u knjižnici tako da će pas sa mnom tamo biti i provoditi razne aktivnosti. Već se dogovaramo s učiteljima što ćemo raditi, svi smo vrlo uzbuđeni, posebno učenici. Morali smo učenike unaprijed obavijestiti kako se ne bi psa uplašili ako ga vide na hodniku ili u slučaju da je netko alergičan. Imat ćemo Cavaliera King Charles španijela, vrlo je to sladak pas koji se jako veseli u blizini djece – rekla je Mehor Lavrič.
Iako razlike u školskom sustavu postoje, poput one da učiteljice nižih razreda osnovne škole svake godine mijenjaju razred dok u Hrvatskoj to rade svake četiri godine, Mehor Lavrič smatra da je cilj svima isti, samo metode drugačije.
– Praksa se razlikuje od učitelja do učitelja jer imamo autonomiju tako da ima razlika u hrvatskom i slovenskom školstvu, no cilj je na kraju isti, a to je dobrobit djeteta. Veselimo se Natašinom posjetu u Piran kada ćemo također provesti različite aktivnosti i pokazati joj kako školski sustav kod nas funkcionira – rekla je.
Ovaj članak sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.