I to se može: Pronašli smo legalni obrt za instrukcije!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Školarci su na školskim praznicima, a nakon što se vrate u školske klupe, pred njima će biti dva posljednja mjeseca do kraj školske godine. Tradicionalno, vrijeme je to kada se podižu prosjeci i ispravljaju lošije ocijene kako bi završni „račun” bio što povoljniji. Tu se u priču nerijetko upliću instrukcije koje se i dan danas uglavnom nalaze na „crnom tržištu” neovisno o tome daju li ih studenti ili nastavnici i profesori s iskustvom.

Ipak, da nije sve tako crno, pokazuje primjer iz Bjelovara gdje je još u rujnu obrt za poučavanje i prevođenje otvorila učiteljica razredne nastave s pojačanim programom engleskog jezika Kristinka Biščan. Ondje djeca vrtićke i školske dobi, imaju mogućnost grupnog učenja engleskog jezika, kao rezervirati svoj termin za individualno napredno učenje, ali i pohađati instrukcije, naravno, iz engleskog jezika. Dakle, za sada je fokus samo na engleskom jeziku, a iako bismo na prvu lako mogli pomisliti da potrebe za instrukcije iz engleskog jezika nema budući da su naši mališani sa svih strana bombardirani upravo njime, naša sugovornica nam otkriva da posla ima preko glave.

Fokus na balkanskim tiktokerima

-Percepcija da danas djeci engleski ide dobro nije posve točna. Dio školaraca svakako je okružen engleskim i oni jesu odlični, no drugom dijelu djece fokus je na balkanskim youtuberima i tiktokerima. Nekada toga nije bilo. Ako su prijašnje generacije htjele pogledati seriju koja se nije prikazivala na TV, morale su tu seriju pogledati na engleskom. Danas djeca biraju seriju na hrvatskom ili srpskom i samim tim si uskraćuju izloženost engleskom jeziku. Kada je riječ o glazbi, ista je stvar. Više su izloženi balkanskom utjecaju nego engleskom – ističe Kristinka otkrivajući i kakve konkretne probleme s engleskim muče naše učenike. Dijelu učenika je problem gramatika iako vrlo često problem ne leži u samom razumijevanju te gramatike, već, recimo, u tome što ne žele naučiti nepravilne glagole.

-Njima je to neshvatljivo da to treba znati pa se događaju loše ocjene. Osim toga, danas je u nastavi engleskog jezika standard slušanje, čitanje, razumijevanje, upotreba engleskog jezika. To je jako dobro, no moramo znati da se dugi niz godina u našim školama takvom podučavanju nije pridavalo toliko pažnje. U svemu tome, djeca zadatke ne shvaćaju ozbiljno i ne vježbaju ih kada imaju priliku. Kada dođe do ocjenjivanja, već je kasno. Problem kod razumijevanja je nedostatak vokabulara. To je dokaz da ipak nisu izloženi engleskom jeziku koliko mi mislimo da jesu – pojašnjava naša sugovornica dodajući kako upravo zato dolaze na instrukcije.

Popunjeni termini

– Dio djece dolazi pred testove, no dio djece je konstantan u radu što znači da dolaze dvaput tjedno od početka školske godine. U početku me to iznenadilo, no naravno, takav način rada je izvrstan jer se ne stvaraju rupe u znanju. Svako dijete ima drugačije potrebe, no uvijek pratimo školsko gradivo, razgovaramo o lekcijama, vježbamo gramatiku, ponavljamo strane riječi. Kako sam i sama radila u školi, znam što se od njih traži i na što se trebamo fokusirati – govori teacherica Kristinka u čijem je rasporedu postalo teško pronaći slobodan termin. Ovakva potražnja samo je potvrdila njezinu početnu intuiciju kada je odlučila otvoriti obrt. Kako nam otkriva, na to ju je ponukalo nekoliko razloga – od toga što nije bilo stalnog zaposlenja u školi preko stečenog radnog iskustva kroz redovnu nastavu i u školi stranih jezika pa sve do toga što je osjetila da na tržištu postoji potreba za ovom vrstom usluge.

-Povukla sam sredstva države kojim se potiče samozapošljavanje što mi se činilo kao dobra prilika, uredila sam prostor i dobila određenu financijsku sigurnost. Sama procedura i nije toliko zahtjevna iako treba izdvojiti vrijeme za papirologiju, a sada imam svoj obrt Vida i zaista sam zadovoljna – zaključuje ova 30-godišnjakinja čiji se obrt nalazi u Ždralovima.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!