Jedan od najvećih promotora hrvatskih ljepota u Poljskoj je Igor iz Daruvara. Ovo je njegova priča!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

DARUVAR/KOMIN – Igor Miota Daruvarčanin je koji, budući da odmalena živi u tom gradu, odlično zna češki jezik, što i nije neobično za Daruvar. Upravo ga je to znanje, po završetku fakulteta, odvelo u Češku, gdje je u Ostravi radio i brusio svoj češki jezik. No, u međuvremenu je pronašao svoju suprugu, Poljakinju Izabellu, preselio se u Komin u Dubrovačko-neretvanskoj županiji i od tamo trenutno snima sadržaj kojeg s oduševljenjem prate Poljaci u Poljskoj i koji ih privlači na Jadran. No, krenimo redom.

Suprugu je, priča nam, upoznao u Hrvatskoj kada je ona došla u Omiš u kamp u kojem je on radio. Kontakt su održali, ali su se opet zbližili kada je otišao raditi u Češku.

– Nakon 4 godine provedene u Češkoj, nagovorim Izabellu da preselimo u Dalmaciju, da upoznamo jedan kompletno drugačiji stil života, da od tmurne, smogom prekrivene Ostrave odemo isprobati život kraj mora u mediteranskom okruženju i ne skrivam da mi je to bio jedan od snova. I već kada smo preselili u takvo jedno okruženje u kojem je očito sami Bog pri stvaranju svijeta dao sve najbolje što je od sebe imao, odlučili smo snimati naša putovanja i za sebe i možda neki manji krug svojih ljudi, objavljivati filmove na YouTube – priča nam Igor o početku njihove priče koja je sasvim neočekivano narasla.

Naime, 2020. godine otvorili su YouTube kanal kako bi snimali filmove o svojim putovanjima o otkrivanju čari Dalmacije. Snimali su na poljskom, budući da je to Izabellin materinji jezik kojeg je Igor svladao uglavnom u govoru sa svojom ženom, iako je osnove ranije naučio u Češkoj.

– Već nakon objave prvog filma, o Dubrovniku koji je tada bio prazan zbog zatvorenih granica i zabrane prelaska iz županije u županiju, nekako smo došli do skoro 1000 pregleda i ta brojka je sa svakim novim filmom toliko brzo rasla, da smo već nakon manje od pola godine snimanja, potpisali s YouTube partnerski ugovor putem kojeg smo mogli početi zarađivati od pregleda po filmovima – priča nam i dodaje kako, iako ovo zvuči poprilično zamamno, oni od toga nemaju značajnije zarade i do sada su iz svog džepa financirali putovanja i smještaj, pa su do sada uložili 3 puta više nego što su dobili.

Pomalo ga žalosti činjenica da bilo kakvu suradnju koju bi ugovarao s vlasnicima turističkih ponuda, njih ne interesira jer kako su mu nerijetko rekli “Što će nam , turisti će i tako doći”. Ipak, napominje da postoji i iznimke, svjesne koliko je pozitivno raditi na reklamnim sadržajima, posebno za strano tržište. Njihova videa, priča nam, u prosjeku imaju preko 25 tisuća pregleda, neki manje, neki više, što ovisi ne samo o sadržaju kojeg prezentiraju, već i dobu godina, a najbolje su praćeni u proljeće i ljeto.

– Nađu se pokoji pratitelji koji sadržaj gledaju jer im se sviđa način na koji to pokazujemo, ali 99% publike su potencijalni turisti. Sama brojka koja kaže da najveći broj naših pratitelja je starosti od 35-65 godina, je pokazatelj toga da nudimo kvalitetan, ozbiljan sadržaj koji ima dodanu vrijednost – priča Igor koji sa svojom suprugom značajno vrijeme ulaže u osmišljavanje videa.

– Početna točka svakog našeg filma je odluka što želimo snimiti i što naši pratitelji žele da snimimo. Nakon toga učimo o određenoj destinaciji, istražujemo zanimljivosti i što to određenu destinaciju čini popularnom. Nakon toga pišemo scenarij, okvirno pripremimo scene. Odabiremo vikend u kojem ćemo destinaciju snimiti i odlazimo najčešće već u petak nakon posla tamo. Snimamo najčešće od ranog jutra, do uvečer, s time da ljeti kroz podne izbjegavamo snimati vani, te tu iskoristimo priliku za snimiti neki restoran, atrakciju zatvorenog tipa ili nekad iskoristimo za odmor – napominje i dodaje kako nakon vikend-snimanja, radni dio tjedna, nakon osmosatnog rada, montiraju sadržaj i slažu najave. Nakon objave sadržaja u fokusu je doći do što više publike na poljskom govornom području.

Osim što privlače brojne Poljake na more, neke su turiste privukli i u Igorov rodni Daruvar. Voljeli bi još više surađivati i s hrvatskim i poljskim tvrtkama, kako bi proširili dobar glas o njima na poželjnim stranim tržištima. Turizam im je fokus.

– Planovi su povezivanje s turističkim zajednicama, raznim iznajmljivačima, vlasnicima restorana, organizatorima aktivnosti i događaja, te tvrtkama koje nude nešto vezano uz Hrvatsku ili turizam, a žele se predstaviti na poljskom tržištu. Isto tako suradnje ostvarujemo i planiramo ostvarivati i s poljskim tvrtkama koje nude usluge u turizmu.

Ipak, unatoč tome što biti promotor hrvatskih ljepota nije jednostavan i isplativ hobi, Igor napominje da on i supruga od toga ne planiraju odustati jer vole Hrvatsku, a i ovaj ih posao ispunjava.

– Što se tiče nekog unutarnjeg zadovoljstva, tu smo se obogatili, jer onaj osjećaj da ste za svoju državu učinili veliki posao i kroz iskrene sadržaje privukli mnogobrojne turiste na određenu destinaciju, je neopisiv – zaključuje Igor, zaljubljen u ljepote Hrvatske o kojima rado priča na poljskom.

 

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!