Ako u BBŽ nemate auto, nemate ni sreće, a uskoro bi autobusnih linija moglo biti još manje!
Kako doći od mjesta A do mjesta B ako nemate automobil? Teško. Ili nikako. Od Garešnice do Bjelovara primjerice dnevno vozi šest linija s tim da niti jedna ne vozi vikendom, a od tih šest četiri voze samo za vrijeme školske godine. Nema škole, nema autobusa. Na relaciji Bjelovar – Daruvar vozi također šest autobusnih linija na dan, ali samo od ponedjeljka do petka. Želite li iz Grubišnog Polja doći u Čazmu to barem Čazmatransovim autobusima nećete moći jer izravne linije nema. Uopće. Baš kao ni na potezu Čazma – Daruvar. Ni na svim lokalnijim linijama putnici nemaju više sreće. Na garešničkom i čazmanskom području su one češće, ali iz Gudovca do Bjelovara od ponedjeljka do petka uhvatiti možete točno tri autobusa na dan. Ili kako je prometnu povezanost opisao načelnik Sirača Igor Supan.
-Povezanosti neke ima, ali je to dosta tanka povezanost – kaže Supan.
Uz ‘tanku’ povezanost ni putnici se ne oslanjaju na javni prijevoz, pa nerijetko autobus vozi pedesetak kilometara unutar Bjelovarsko-bilogorske županije zbog jednog ili dvoje putnika. Isplativosti tu nema. Rješenje bi možda bila manja vozila, ali ni to nije tako jednostavno, napominje komercijalni direktor tvrtke Čazmatrans Nova Berislav Saraja.
-Tamo gdje će se moći i ako ćemo uopće moći nabaviti ta vozila s obzirom na nisku akumulativnost i niske prihode bi to mogli napraviti, ali to vozilo treba kupiti i za njega treba imati novca, a djelatnost je izrazito niskoakumulativna – kaže Saraja.
I dok putnici bez automobila negoduju, Supan kaže da i prijevoznike treba razumjeti jer i njima troškovi rastu, a teško je i pregovarati o uvođenju linija kada je stanovnika sve manje.
-Neće prijevoznici otvarati liniju samo zbog jedne osobe tako da se snalazimo kako smo se snalazili i do sada – svjestan je stanja sirački načelnik.
Morat će se uskoro možda snalaziti i više jer i postojećim autobusnim linijama prijeti sumorna budućnost. Autobusni prijevoznici sada, upozorava Saraja, rade zahvaljujući Vladinoj subvenciji za plaće, ali ne sklopi li se ugovor o javnoj usluzi bit će prisiljeni na drastične rezove.
-Sigurno od prvog šestog linije više neće voziti jer nismo sigurni da će do tada Vlada nama davati pomoć za plaće, pa nećemo ni mi više moći opstati i održavati linije – najavljuje Saraja.
U ropotarnicu povijesti bi moglo otići do 90 posto postojećih linija, a u vrijeme dok se građane diljem svijeta poziva da što više koriste javni prijevoz mi ćemo sve više biti osuđeni na automobile. Naravno, oni koji ih imaju, a ostali će se morati snaći.