Medak: Dovest ćemo u županiju goste iz čitave središnje Hrvatske, Zagreba i Jadranske obale!
BJELOVAR – Nakon prve, brzinske analize stanja u županijskom turizmu, novi šef Turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije Marcel Medak, kreće u ozbiljne reforme. Naime, na njegovu inicijativu započelo se s projektom integralnog upravljanja kvalitetom na području županije. Riječ je o puno detaljnijoj, sustavnoj analizi stanja koja bi trebala dati objektivnu, stvarnu sliku o tome kako gosti vide našu županiju i naše turističke subjekte. Na temelju toga će se nadalje planirati daljnji koraci, s ciljem poboljšanja i obogaćivanja turističke ponude i sadržaja.
-Sustav upravljanja kvalitetom podrazumijeva da se napravi popis svih subjekata, njihove lokacije, sadržaj koji nude, njihov status. Nakon toga na red dolazi analiza prijašnjih recenzije korisnika, a onda se pristupa individualno svakom subjektu s konkretnim prijedlozima kako unaprijediti ponudu. Pritom se gleda na to da sve aktivnosti budu u skladu s održivim razvojem, da se pazi na suživot s lokalnim stanovništvom, da se vodi briga o okolišu u kojem taj subjekt posluje i slično – tumači Medak.
Dodaje kako već postoje određene, starije recenzije gostiju koji su posjetili Bjelovarsko-bilogorsku županiju i one su odlične.
-Teško je generalizirati, ali ima zaista izvrsnih recenzija i mislim da tu prednjačimo jer smo mi još na neki način neotkrivena županija. Bogati smo šumama, vodenim površinama, poznati smo po toplicama i zdravstvenom turizmu, ali i po gastro ponudi – kaže Medak. Ističe kako su gostima izvan naše županije zanimljive i lokalne manifestacije u čijoj organizaciji prednjače Bjelovar i Daruvar, no ni drugi gradovi puno ne zaostaju.
-Cilj je stvoriti proizvode i našu županiju približiti, prvenstveno domaćem, stanovništvu naše zemlje, i to ljudima na Jadranskoj obali, u središnjoj Hrvatskoj i Zagrebu, koje je najveće emitivno tržište. Mi već jesno prisutni u klasteru središnje Hrvatske kao županijska Turistička zajednica i već smo počeli raditi zajedno na određenim projektima, povezivati se i zajednički nuditi na tržištu – kaže Medak.
Na području županije postoji čitav niz već spomenutih manifestacija koje zasebno odlično funkcioniraju, no cilj ih je povezati u cjelinu. Baš kao i objediniti ponudu lokalnih OPG-ova, iznajmljivača, na neki način ‘nasloniti’ ih jedne na druge. Cilj je da i lokalne turističke zajednice, i turistički subjekti, budu partneri, a ne konkurencija jedni drugima.
-Na taj način možemo dobiti i na snazi, i na boljoj vidljivosti, i na boljoj povezanosti subjekata. Upravo zato je integralni sustav upravljanja kvalitetom izvrstan alat koji će nam pomoći u tome da subjekti koji se bave turizmom na području naše županije budu upoznati s ostalim subjektima na području naše županije koji se bave sličnim stvarima te da ih povežemo u cjelinu To je zadaća i smisao županijske Turističke zajednice, da poveže sve te subjekte i da se potom kao županija prezentiramo vani. Što se tiče konkurencije, mislim da nam to nisu čak ni susjedne županije, već baš suprotno, moramo se povezivati na svim mogućim osnovama, kako bismo mogli privući goste izvana – zaključuje Medak
Važnu ulogu u jačanju pozicije na turističkoj karti Hrvatske imat će i lokalne turističke zajednice.
-Na prvoj koordinaciji s kolegicama iz lokalnih turističkih zajednica dao sam im do znanja da su im moja vrata uvijek otvorena. Želim da zajednički kreiramo politiku razvoja turizma naše županije. Pred nama je vrlo burno i izazovno razdoblje u kojem se rade strateški dokumenti i planovi do 2030. godine. U to se uklapaju i naša razmišljanja o izradi novog strateškog plana razvoja, s kreiranjem nove turističke infrastrukture koja će onda generirati nove, veće brojke dolazaka i noćenja, ali i otvaranje novih smještajnih kapaciteta. Kažem, pred nama je izazovno razdoblje, no vjerujem kako ćemo znati iskoristiti sve prilike koje nam je pruže – zaključuje