Jedan bjelovarski medij ima najveći rast prihoda u Hrvatskoj
Litre tinte prolivene su od poznavatelja medija o tome kada će izaći posljednji tiskani primjerak novina na svijetu. Kriza tiskanih medija traje godinama i njihovi nakladnici neprekidno upozoravaju na teško stanje. Tisuće otpuštenih novinara, lektora, redaktora, fotoreportera… posljedica su krize kojoj se ne nazire kraj.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja provela je redovito istraživanje tržišta tiska u Hrvatskoj u 2020. godini, s ciljem utvrđivanja tržišnih udjela poduzetnika koji djeluju na tom tržištu. Sada znamo kakvo je pravo stanje.
U 2020. godini prodana naklada svih dnevnika u RH iznosila je 42,9 milijuna komada. Navedena naklada je smanjena za 19 posto u odnosu na 2019. kada je iznosila 53,3 milijuna prodanih primjeraka. Pad prodane naklade je jače izražen nego u 2019. u odnosu na 2018., kada se bilježio pad u iznosu od 12 posto. Svi dnevnici bilježe pad prodane naklade.
Prodana naklada tjednika u promatranoj 2020. bilježi pad od 20 posto u odnosu na 2019. godinu. Ukupno je prodano oko 2,3 milijuna primjeraka informativnih tjednika u 2020. godini, dok je u prethodnoj 2019. prodano nešto manje od 2,9 milijuna primjeraka. Pad je jače izražen jer je u 2019. zabilježen pad prodaje u iznosu od 15 posto u odnosu na 2018. godinu.
Prihod nakladnika ostvaren od oglašavanja u dnevnom tisku u 2020. iznosi 117,3 milijuna kuna te je u odnosu na prethodnu 2019. manji za 34 milijuna kuna ili 22 posto. Pad je višestruko jače izražen u usporedbi s prethodnim istraživanjem za 2019. godinu, kada je pad u odnosu na 2018. iznosio samo 4,3 milijuna kuna.
Prihod nakladnika od oglašavanja u tjednicima u 2020. iznosio je nešto više od 26 milijuna kuna te je u odnosu na 2019. ostao nepromijenjen, odnosno bilježi se stagnirajući trend.
Promatrajući pojedinačno nakladnike tjednika u 2020. godini, vodeći tržišni udio od 10 do 20 posto uz blagi pad prihoda, ostvario je nakladnik Dubrovački vjesnik d.o.o. u sastavu Hanza Media Grupe.
I „Globus“ bilježi rast prihoda od oglašavanja, zatim List Međimurje, koji je drugi po prihodu od oglašavanja u tjednicima, s tržišnim udjelom od 5 do 10 posto te bilježi blagi rast prihoda. Nakladnik tjednika „Nacional“ koji izlazi na nacionalnoj razini, Nacional News Corporation d.o.o. bilježi rast prihoda. Ujedno bilježi pomak sa šeste na treću poziciju.
Varaždinske vijesti su četvrte, a peti je nakladnik Mozaik-media d.o.o. koji je od početka 2020. godine novi nakladnik „Bjelovarskog lista“ i bilježi rast prihoda od oglašavanja. Mozaik-media d.o.o. ujedno bilježi najveći rast od svih promatranih nakladnika tjednika u 2020. godini.
Čestitamo kolegama s druge strane Korza na sjajnim poslovnim rezultatima koji bude nadu i drugim nakladnicima da je opstanak na tržištu moguć uz rastuće prihode od oglašavanja kad već prodaja šteka.