Kakva je uloga konja i manjina u županijskom turizmu
BJELOVAR – Nakon četiri godine, Turistička zajednica BBŽ ponovno ima direktora. Daruvarčanin Marcel Medak na tu je dužnost stupio 1. rujna. Bivši ravnatelj Daruvarskih te direktor Bizovačkih toplica ima veliko iskustvo u turizmu, a za naš portal otkriva kakav mu je plan vezan uz razvoj turizma u županiji.
Prilikom prijave za novi posao morali ste izraditi plan rada Turističke zajednice. Kako on izgleda?
Plan Turističke zajednice za ovu godinu se teško može mijenjati, do kraja godine će se morati ispoštovati sve ono što je njime i bilo planirano. No već za iduću godinu Turističkom vijeću i Skupštini predložit ćemo na usvajanje novi plan. Ono što bih iz njega istaknuo je nastavak određenih aktivnosti iz proteklog razdoblja te stavljanje u prvi plan određenih turističkih proizvoda po kojima možemo biti prepoznatljivi na tržištu. Tu prvenstveno mislim na konjički turizam, zatim zdravstveni turizam koji je meni jako dobro poznat, i to kroz određene nove projekte i proizvode. Pritom ne mislim samo na Daruvarske toplice, već i na neke druge subjekte. Tu je i naša gastro ponuda koja je na visokoj razini. Naša županija je već uključena u nacionalni projekt ‘Okusi Hrvatske’ koji ćemo nastaviti provoditi i obogatiti ga na određeni način. Odradit ćemo i istraživanje aktualnih potreba svih turističkih subjekata u našoj županiji, a jedna od smjernica bit će i povezivanje s okolnim županijama jer mislim da osmišljavanjem novih, zajedničkih proizvoda možemo biti konkurentniji na tržištu.
TZ BBŽ je nekoliko godina funkcionirala bez formalnog vodstva i direktora. Što Vas je zapravo dočekalo na novom radnom mjestu?
Da je Turistička zajednica u tom razdoblju imala direktora, sigurno je da bi se moglo učiniti više i definitivno bi se određene stvari mogle drugačije, brže i lakše rješavati. Dvojica kolega koji trenutno rade ondje su svoj posao odrađivali profesionalno, kvalitetno i dobro, financijsko stanje je dobro. U ranijem razdoblju bivši je župan kao predsjednik turističke zajednice samostalno donosio odluke i često nije uključivao ostale dionike, što je, po meni, krivo i to će se u budućnosti definitivno promijeniti. Točnije, svi turistički dionici će aktivno sudjelovati u svim aktivnostima, kroz sva tijela koja postoje, od Skupštine, preko Turističkog vijeća, do samog predsjednika, sadašnjeg župana. A moja zadaća kao direktora, zajedno sa sadašnjim zaposlenicima, bit će davanje smjernica i okvira budućeg turističkog rada za razvoj potencijala koje naša županija ima.
Jeste li već razgovarali s ljudima koji su angažirani u županijskoj turističkoj priči – iznajmljivačima, OPG-ovcima, organizatorima manifestacija i drugima?
Da, bilo je kontakata, Ja bih za početak sazvao koordinaciju direktora postojećih turističkih zajednica koje djeluju unutar županije kako bih vidio koji su njihovi problemi i potrebe. S obzirom da posljednje četiri godine nisam bio fizički prisutan u našoj županiji, nakon toga slijedi osobni kontakt sa svakim od turističkih subjekata kako bih iz prve ruke čuo neka njihova razmišljanja te vidio kako i njihovu ponudu uvrstiti u budući plan rad. Cilj je da svi oni budu zadovoljni te da im Turistička zajednica BBŽ bude određeni servis i podrška u radu.
Što je, po Vama, u turističkom smislu najveća prednost Bjelovarsko-bilogorske županije u odnosu na ostale županije u kontinentalnoj Hrvatskoj?
To je, prije svega, sama konfiguracija naše županije. Imamo brežuljkaste predjele, imamo izletišta, imamo toplice koje nemaju sve slavonske županije, ribnjake, lovišta… Imamo i nacionalne manjine. Imam ideju da u suradnji s manjinama pokušamo u gastro ponudi napraviti nešto što će biti drugačije od onoga što postoji u drugim županijama. Mislim da će posla biti jako puno, Zaista bih volio da se u planiranje i rad uključe svi. Vrata mog ureda bit će otvorena svima, neka dođu do Turističke zajednice kad god im je nešto potrebno. S obzirom da sam jako dugo prisutan u tom sektoru, poznajem jako puno ljudi na ključnim pozicijama, do prije nekoliko dana bio sam član Vijeća Hrvatske turističke zajednice. Mislim da su sve to komparativne prednosti koje u budućem radu treba iskoristiti. Ja sam apsolutno spreman iskoristiti sve te veze i poznanstva, kao i kontakte s direktorima stranih predstavništava koji također mogu dosta pridonijeti promociji i vidljivosti naše županije na stranim tržištima. Isto tako, ne smijemo zanemariti činjenicu da ljudi iz Hrvatske, prvenstveno oni s obale, ne poznaju dovoljno kontinent. Iz iskustva na mjestu ravnatelja Daruvarskih toplica znam koliko gostiju s obale se jako iznenadilo ponudom na kontinentu. To treba primijeniti na cijelu županiju.