VJEŽBE EVAKUACIJE Školarce uče i kako se nositi sa stresom
BJELOVAR – Početak drugog polugodišta u mnogim je školama obilježila vježba evakuacije za slučaj potresa. Nastava je tako započela i u bjelovarskoj II. osnovnoj školi, gdje kažu kako su učenici nižih razreda, koji za sada jedini pohađaju nastavu u školi, to doživjeli više kao zabavu nego kao stres.
-Inače vježbe evakuacije izgledaju drugačije, ali zbog epidemioloških uvjeta organizirali smo to tako da je svaki razred provodio vježbu sam za sebe, kako ne bi došlo do skupljanja više skupina djece. Tako je svaki razred u svoje vrijeme sa svojom učiteljicom, prema protokolu koji sam izradila, proveo tu vježbu za vrijeme nastave. Oni su uzeli svoje stvari koje su bile nužne – jaknu i cipele, uvježbali su na koji izlaz trebaju izaći, kako se ponašati, a u razredu su vježbali gdje da se sakriju. Znači, ispod klupe na rub, sve prema uputama – kaže ravnateljica II. osnovne škole Bjelovar Ines Kapša.
Dodaje kako se puno učenika i prije same evakuacije pohvalilo kako su upoznati s tim što činiti ako dođe do potresa jer su ih tome ranije podučili roditelji. Kapša kaže kako je to vrlo pohvalno.
-Roditelji su odradili velik dio posla, sigurno su oni razgovarali s djecom kad je do toga došlo. Ali, s druge strane, drugačije je kad to s učiteljicom prođu, kad to provježbaju sa svojim prijateljima. Prošli su cijelu proceduru i dogovorili se, ali nije dovoljno samo jedanput jer se možda zaboravi, zato ćemo to još ponoviti kako bi djeca zapamtila proceduru. Djeca su imala puno pitanja, recimo što u situaciji ako nisu za klupom, što ako se nalaze negdje drugdje. To su sve normalna pitanja na koja su učiteljice dale odgovor i djeca su se radi toga osjećala sigurnije – dodaje ravnateljica.
Kapša napominje kako je izuzetno važno o ovakvim temama i situacijama puno razgovarati s djecom.
-Kada smo dogovarali na sjednici te upute, to nije ono što piše u protokolu, ali školska psihologinja i ja smo učiteljima rekli da je najvažnije nekako normalizirati cijelu tu situaciju. Dati im do znanja da su svi ti osjećaji koje osjećamo i mi odrasli i djeca normalni i da o tome treba razgovarati. Naša stručna služba je napravila i prezentaciju koju su svi razrednici dobili i s djecom je prošli. Ona je više vezana uz psihološki aspekt. Znači, nije bitno samo uvježbati kako postupiti već i znati kako se nositi s tim osjećajima – zaključuje Kapša.