POVRATAK U KLUPE Neki roditelji već odlučili hoće li slati djecu, škole bez konkretnih informacija
BJELOVAR, GRUBIŠNO POLJE – Odluka je donesena. Učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, ali i djeca s teškoćama u razvoju, ona koja imaju asistente u nastavi, vraćaju se u škole 11. svibnja. Treća je to faza ublažavanja protuepidemijskih mjera, a istog dana otvorit će se i dječji vrtići. Budući da je riječ o diskutabilnoj odluci koju su komentirali brojni prosvjetari, ali i roditelji djece s teškoćama, provjerili smo kako razmišljaju Bjelovarčani.
-Svaki će roditelj odlučiti hoće li svoje dijete pustiti u školu. Ja sigurno neću svoju djecu izlagati opasnosti. Niti djevojčicu koja ima poteškoće, niti sina koji ih nema. Mislim da to nije dobra odluka kad je riječ o djeci s teškoćama, budući da oni svi imaju dijagnoze koje mogu dovesti do komplikacija. A mi ne znamo u kojim krugovima se njihovi asistenti ili nastavnici kreću izvan škole. Naravno da nitko neće namjerno nikoga zaraziti ili učiniti nešto da bi djecu doveo u opasnost, ali realno, sva ta djeca su ugrožena jer su u rizičnoj skupini – kazala je Slobodanka Pećar, predsjednica Udruge roditelja djece s teškoćama u razvoju „Bjelovarski leptirići“. Dodala je kako tih mjesec dana u školskim klupama nikoga neće spasiti, a jasno je kako bi opet bila nužna i prilagodba povratka u školu.
-Moje kćer ide u V. osnovnu školu i njoj najviše zapravo nedostaje socijalna interakcija jer je neprestano samo sa članovima obitelji. Ali tako mora biti jer je ona visokorizično dijete. Ja sam svjesna da je roditeljima djece s teškoćama bez pomoći asistenta i nastavnika znatno teže doma raditi sa svojom djecom, no isto tako znam da će radije na taj način završiti školsku godinu, nego svoje dijete izlagati nepotrebnoj opasnosti – istaknula je Pećar. Budući da je lipanj na pragu, jasno je da će svi većinom gradivo ponavljati i pripremati se za kraj školske godine. Pećar, kao ni bilo tko drugi, ne može predvidjeti hoće li se situacija smiriti do rujna i nove školske godine, no ono što je sigurna jest da je nepotrebno sada srljati. Naročito jer se nastava na daljinu pokazala kao iznimno uspješan projekt.
Ravnateljica grubišnopoljske Osnovne škole Ivana Nepomuka Jemeršića Snježana Šeliš slično razmišlja. U njezinoj školskoj ustanovi ima čak 12 djece s teškoćama u razvoju koja nastavu prate uz pomoć asistenta u nastavi.
-Svako dijete je potrebno promatrati individualno. Ima učenika s manjim teškoćama i za njih možda ne bi bilo toliko riskantno vratiti se u kolektiv, no isto tako imamo i djece s težim dijagnozama za koje je veoma rizično da se izlažu potencijalnoj opasnosti. Mi u ovom trenutku još uvijek nemamo jasne upute kako će nastava izgledati, koliko djece će biti u razredima, koliko nastavnika će raditi s njima. Ministrica Divjak obećala je kako ćemo na vrijeme biti informirani, a tada ćemo i naše roditelje moći o svemu pravovremeno obavijestiti – kazala je Šeliš i dodala kako ni u Vladi trenutno još nemaju odgovor na sva pitanja. Puno toga ovisi kako će se situacija odvijati do 11. svibnja. Čak nije definirano hoće li na nastavu djeca s teškoćama samo u razrednoj nastavi ili i u predmetnoj.
-Puno je još nejasnoća, a pitamo se i kako ćemo djeci objasniti da moraju održavati socijalnu distancu. Mi ipak imamo 200 učenika u školi i starijima ćemo još uspjeti pojasniti važnost te mjere, no što je s mlađima, što je s korištenjem školske kuhinje, što je s vremenom dok djeca čekaju školske autobuse. Uistinu pitanja ima mnogo, a odgovore ćemo, vjerujem, dobivati svakim danom do početka nastave – zaključila je Šeliš.