NEIZVJESNOST Punih 36 dana nije vidio obitelj, spava u kamionu i nada se da će se država sjetiti i njih

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Danas mnogi od nas započinju novi radni tjedan prisjećajući se produženog obiteljskog vikenda provedenog u krugu najmilijih. Budući da nikuda ne smijemo putovati i da se ne smijemo družiti, obitelj nam je prva i jedina opcija, baš kako i treba biti. No, nažalost, nisu svi te sreće da su Uskrsne dane proveli u krugu svojih najmilijih. Među njima je i Bjelovarčanin Igor Petrinac koji je punih 36 dana u kamionu. Budući da radi za austrijsku tvrtku, on u svoju zemlju, rodni grad i kuću ne može doći. Opcija da provede 14 dana u samoizolaciji njemu nije opcija jer u tom slučaju on gubi posao. A to si ne može priuštiti jer ima obitelj, troje djece, od kojih najmlađe dijete ima samo tri godine, i troškove koje mora redovito podmirivati. Kako sam razočarano tvrdi, na njega je ova država, koja ga je uostalom i poslala izvan domovine tražiti kruh, opet zaboravila.
-Strašno puno radimo, a neprestano nas se degradira. Radi toga sam ljutit, razočaran i tužan. Mene je situacija u Hrvatskoj i otjerala izvan domovine tražiti posao, a sada opet za mene nemaju opciju, nemaju legalan način da se vratim kući i ponovno odem na posao. Ja sam u kamionu 36 dana i zanima me što trebam učiniti da dođem doma, naspavam se u svom krevetu, vidim obitelj, operem odjeću i vratim se ponovno na posao? Od rodnog grada dijeli me samo 500 kilometara. U normalnim okolnostima, dolazio sam kući ako ne svaki vikend, onda svaki drugi, a sada ne vidim svjetlo na kraju tunela. Pitam se što će biti sa mnom i svim mojim kolegama u sličnoj situaciji ako ovo izvanredno stanje potraje još dva ili tri mjeseca – priča Petrinac svoju priču. Vremena za razmišljanje ima napretek jer je neprestano sam i uopće nema doticaja s drugim ljudima. Vozi robu za trgovačke centre, papirologiju predaje preko prozora, drugi mu istovaruju robu, te odlazi dalje. I tako gotovo mjesec i pol.
Punih 36 dana ovaj čovjek spava u kamionu
-Zanima me kako primjerice, policajci smiju raditi na granicama, a nakon svojih smjena smiju otići kući, roštiljati s obiteljima, otići u trgovinu ili na tržnicu? Zašto za nas kamiondžije koji pošteno zarađujemo svoj kruh i pridržavamo se svih mjera, nema opcije i zašto smo neprestano etiketirani? Vozači iz ostalih zemalja Europske unije normalno rade, odu svojim kućama i vraćaju se opet na posao. I ja želim to, ništa više. Iako se psihički pokušavam održati, teško mi je kad se čujem s najmlađim djetetom koje plače da želi tatu. Stavlja za stol šalicu od čaja i govori da tu sjedi tata. Pa je li to normalno? Nemam gdje oprati rublje, a ono što je većini ljudi obična svakodnevica, meni je luksuz već 36 dana – razočaran je Petrinac koji nema namjeru dati otkaz. Zadovoljan je svojim poslodavcem, uvjetima rada i plaćom i ne želi da ga koronavirus stoji zaposlenja koje je dugo tražio. No, isto tako ne prođe dan, a da se ne ponada da će se Hrvatska ipak sjetiti na njega i na sve ljude koji su u istoj situaciji.
-Ovdje ime pregršt Hrvata koji su zaglavili kao i ja. Vozača, mehaničara, ljudi različitih zanimanja… Nitko od nas ne zna što će biti sutra. Kažu da smijem kući kamionom do kućnog praga. Ali ja tu opciju nemam. Ne mogu kamion parkirati u središtu Bjelovara. Uostalom, ne mogu kamionom ni doći u Hrvatsku, to mogu osobnim automobilom, a to ne smijem jer me moja država promatra kao kliconošu. Bez obzira što sam zatvoren u kamionu i nemam doticaja s nikim, ja sam etiketiran i to je ono što najteže podnosim – iskren je Petrinac koji ne zna što mu je činiti, a ni koliko dugo će moći podnijeti psihički pritisak života u kamionu, potpuno odvojen od svoje obitelji.
Budući da se mnogo toga promijenilo otkako je započela kriza s koronavirusom, provjerili smo kakvu je posljednju odluku donio nacionalni Stožer namijenjenu vozačima kamiona. Podsjetino, u početku krize kada su se i pojavile prve mjere i odluke Stožera, vozači iz inozemstva uopće nisu mogli do svojih kuća, već samo u karantene koje su osigurali Stožeri. Krajem ožujka došlo je do liberalizacije, pa je nacionalni Stožer ipak odobrio hrvatskim vozačima koji voze za hrvatske prijevoznike izvan zemlje dolazak do kućnog praga gdje mogu biti u samoizolaciji, ali isključivo kamionom ukoliko svoj put žele nastaviti za nekoliko dana, ne čekajući da im istekne samoizolacija od 14 dana. Dalibor Jurina iz Stožera civilne zaštite Bjelovarsko – bilogorske županije poručuje tako, da se ovaj vozač slobodno obrati službenim mailom Stožeru koji će mu potanko pojasniti uvjete za vozače koji trenutno vrijede u Hrvatskoj.
-Ja znam da se pojavljuje problem u zemljama poput Njemačke i Austrije jer su tamo na snazi liberalnije mjere i odluke vezane za koronavirus. Pa ne znam koliko oni shvaćaju ove propise koje vrijede kod nas – kazao je Dalibor Jurina dodavši kako je svjestan da postoji velik broj slučajeva za koje odluke nisu jasno definirane ili ne rješavaju sporadične slučajeve, a činjenica je da se odluke i mjere često mijenjaju i prilagođavaju novonastaloj situaciji na terenu.
-U konkretnom slučaju koji ima ovaj Bjelovarčanin, on ako prijeđe granicu, sustav ga promatra crvenim. Nijedan Stožer u zemlji mu ne može dati propusnicu dok je crven. A crven je 14 dana – pojašnjava Jurina i dodaje kako je Petrincu u ovom slučaju opcija doći kamionom do kućnog praga jer mu je u tom slučaju propusnica tovarni list. Ili može doći kamionom u neku od za to predviđenih karantena koje je osigurao županijski Stožer. Dakle, Gudovac ili Babinac. No, od tamo ne može ići kući, već se samo odmoriti i nastaviti putovanje. Sličnih upita, napominje Jurina, Stožer ima i iz Čazme i Garešnice, gdje su poslodavci uputili svoje zaposlenike da dođu u Bjelovar, ali bez kamiona, što je legalno.
-Odgovorio sam na upit da je vozač kamiona trebao kamionom doći u Bjelovar, a oni su rekli da vozač ne može parkirati kamion u središtu grada gdje stanuje. Na to sam im odgovorio kako onda ne može ići svojoj kući, već samo u Babinac, u predviđenu karantenu. Gotovo u istoj situaciji je i ovaj najnoviji primjer – ističe Jurina i dodaje ako bi on sjeo u svoj automobil i njime došao u Hrvatsku, morao bi biti punih 14 dana u samoizolaciji. Generalno, ako bi sjeo nakon nekoliko dana u svoj automobil i pokušao se vratiti u Austriju na posao – time bi bila prekršena mjera samoizolacije. Zaključak je, svjestan je Jurina, kako Petrinac u ovom trenutku nema legalnu mogućnost putovati na relaciji Austrija – Hrvatska kako bi obavljao svoj posao.

PODIJELI S PRIJATELJIMA!