POVIJESNA PRUGA PUŠTENA U PROMET Putnici zadovoljniji, ali kašnjenja i dalje „krase“ put do Zagreba
Mnoštvo svite okupilo se jučer na bjelovarskom željezničkom kolodvoru. Razlog je bio više nego opravdan. Naime, nakon pauze od pola stoljeća, puštena je u promet nova pruga u Hrvatskoj. Povezuje Bjelovar preko Svetog Ivana Žabna i Gradeca sa Zagrebom. Zaobilazi tako Križevce i skraćuje Bjelovarčanima putovanje do Hrvatske prijestolnice za dobrih sat vremena. Umjesto dosadašnjih dva sata, putovanje će sada trajati svega sat i 10 minuta. Dosad su za Zagreb prometovale tek tri direktne linije, sada ih je pet za Zagreb, a čak šest iz Zagreba. Pored direktnih, i dalje postoje linije s presjedanjem u Križevcima, tako da putnici imaju znatno više opcija nego što su ih imali dosad. Svoje zadovoljstvo novim voznim redom i skraćenim putovanjem do Zagreba, podijelila je i Maja Cerović iz Žabjaka.
Izgubljenih 5 sati
-Meni je vozni red i dosad odgovarao. Ono što mi je manje odgovaralo je što brzi vlakovi ne stoje u mojem naselju, pa moram ići u Bjelovar, tamo čekati drugi vlak, presjesti i vratiti se nazad tih 10-ak kilometara. Tako će biti i sada, no najviše se veselim skraćenom putovanju. Činjenica je da sam dosad dnevno izgubila najmanje 4 do 5 sati na putovanja, a ako tu dodam i redovita kašnjenja, ispada da sam više od pola radnog vremena provodila u vlaku – iskrena je Cerović koja ima malo dijete i veseli se što će napokon više vremena provoditi kod kuće. No, budući da novih linija zasad nema puno, Cerović je svjesna da nažalost neće često koristiti pogodnost novoizgrađene pruge.
Činjenice i pozitivne strane 12 kilometara novoizgrađene pruge koja bitno skraćuje put do Zagreba, kao što to obično biva, polučile su i različite komentare. Kako pravih putnika, tako i onih koji navodno zagovaraju prava putnika. Svoje viđenje novootvorene pruge, ali i brojnih komentara koji se ovih dana mogu pročitati na društvenim mrežama, podijelio je s portalom Klikni.hr Dalibor Petrović, dugogodišnji strojovođa i dopredsjednik Sindikata strojovođa.
Podmetanje „klipova“
– Kada su u pitanju projekti, tu se prvenstveno radi o percepciji javnosti što je čiji projekt. Mediji su prugu proglasili „županovim projektom života“, valjda zato što je aktualni župan Damir Bajs od 1998. godine govorio i radio na njoj. A onda imate politikantski jal zbog kojega je nekima bitno, samo zato što oni u javnosti nisu percipirani kao „alfa mužjaci“ u priči, da sve vezano uz taj projekt obezvrijede. Ne razmišljaju oni da na taj način ne vrijeđaju samo svoju političku konkurenciju, nego i sve koji su dali svoj doprinos da do ovoga dođe. A njih je u ovoj priči puno, od onih koji su svojim savjetima i radom pomagali u kreiraju prijedloga i zahtjeva, pa sve do onih koji su tražili način da smanje cijenu prijevozne karte za Bjelovarčane, strojovođa koji su se morali školovati za nove vlakove i koji će sada morati više voziti za jednaku plaću, pet tisuća građana koji su potpisali peticiju za poboljšanje željezničke usluge i mogao bih tako još nabrajati. Kao građanin koji nije ni u jednoj stranci niti se bavi politikom, volio bih da takvo postupanje prestane. Nije problem kada političari pokupe malo vrhnja od nekog projekta, neka ga kupe sve dok je zbog toga običnim građanima bolje, ali krajnje je degutantno kada zbog osobnih politikantskih probitaka podmeću klipove nekim, za obične građane, dobrim pomacima samo zato što nisu u prilici pokupiti svo vrhnje od toga – zaključuje Petrović.
Dodajmo, nakon što završi remont pruge Dugo Selo – Križevci, direktnih linija od Bjelovara do Zagreba bit će znatno više, što je potvrdio i Petrović. Tada bi i kašnjenja trebala biti smanjena. Iako su prve vožnje u prvom danu prometovanja bile pod budnim okom javnosti, u prvi plan, nažalost, nisu došli nova pruga, skraćeno vrijeme vožnje i 15 dana besplatnog putovanja – već kašnjenja i tehnički problemi. Iako brzo otklonjeni, dovoljan su okidač za nove komentare.