Iako je održan u manjem prostoru, od karata se zaradilo puno više nego prijašnjih godina. Evo kako!
Spustio se zastor. Ovogodišnji Božićni gala koncert je iza nas – i generalna proba i sam koncert i snimka prikazana u udarnom terminu na HRT-u na blagdan Božića su završili. Kada se podvuče crta, jedno je sigurno – Božićni gala koncert je bio divan. Ipak, to ne znači da nema kritika, a one se ponajprije odnose na mjesto održavanja. Naime, ove godine koncert se preselio iz Dvorane europskih prvaka u novoobnovljeni Dom kulture. Upravo u ovom koraku leži glavna kritika. Naime, prostor Doma kulture može primiti nekoliko puta manje gledatelja nego sportska dvorana zbog čega se organizatorima prigovaralo da je koncert održan samo za odabranu publiku, a ne za sve Bjelovarčane. Ipak, producent koncerta Mladen Medak Gaga, iza kojeg, spomenimo, stoje brojni kulturni, turistički i ini angažmani, odgovara na pitanje svih pitanja koje to uopće ne bi trebalo biti – zašto Dom kulture, a ne sportska dvorana.
Koliko je prodano ulaznica?
– Upravo iz razloga što se ranije pokušavao napraviti što veći spektakl, Gala koncert je bio organiziran u sportskoj dvorani. Svirao je veliki orkestar s 44 glazbenika, a to je skupo, organizacijski nespretno i još nespretnije za postprodukciju što se zvuka tiče. Tu je i pozornica od 300 kvadratnih metara pa još jedna manja pozornica za kamere i miks pult. Razglas za ozvučiti dvoranu je nekoliko puta skuplji… Da ne duljim, svaki Božićni gala koncert organiziran u sportskoj dvorani u ovom trenutku bi bio otprilike 20 tisuća eura skuplji od onog u Domu kulture – napominje Medak otkrivajući podatak koji bi mogao iznenaditi. Naime, u želji da dvorana uvijek bude popunjena, dvije trećine ulaznica nekada se dijelilo besplatno, a tek jedna trećina se zapravo prodala. Konkretni podaci kažu ovako: 2018. godine prodano je 480 ulaznica, a 2019. godine 433 ulaznice, dok je ove godine prodano 348 ulaznica. Kada govorimo financijski, prihod od ulaznica 2018. godine bio je 14 400 kuna, 2019. godine 17 320 kuna, a ove godine 31 555 kuna. Zbrajanjem, vrlo lako se dolazi do podatka kako je zarada od zadnja dva koncerta prije pandemije zajedno bila jednaka ovogodišnjoj. Ulaznice su prodavane potpuno transparentno i po prvi puta mogle su se kupiti on line, a na taj način kupljeno je gotovo 50 posto ulaznica.
-To znači da je sam interes za kupnju ulaznica i posjet Božićnom gala koncertu puno manji od onog koji se prikazuje. U dvorani je bilo prodano tek stotinjak ulaznica više nego u Domu kulture. Imali smo nepodmirenih obaveza nastalih iz želje da se napravi što glamurozniji koncert koji se nije mogao do kraja pokriti i stoga smo se preselili u Dom kulture. Naravno da je netko ostao bez ulaznice, no to se događa na velikim koncertima u arenama. Ipak, treba imati na umu da je za generalnu probu ostalo slobodnih mjesta. Ako je netko istinski želio čuti koncert, mogao je doći na generalnu probu. Ona se gotovo nije ni u čemu razlikovala od glavnog koncerta i isto ju je snimala televizija. Činjenica je da je ona počela u 14 sati što je nezgodno vrijeme za zaposlene, no vjerujem da je svatko tko je zaista želio, mogao otići sat vremena ranije s posla. Nemoguće ju je organizirati dan ranije jer bi to bili dodatni i neprihvatljivi troškovi za HTV koja je u Bjelovar poslala televizijsku ekipu od preko četrdeset ljudi. Također, te ulaznice su bile u pola cijene i samim tim pristupačnije umirovljenicima i ljudima s nižim primanjima. Dakle, argumentacija da koncert treba biti u sportskoj dvorani i stoji i ne stoji. Što ako se dogodi da napravimo koncert u dvorani, ulaznice ne dijelimo, već prodajemo, a bude poluprazna? I dalje sam više za opciju, a to bismo napravili i ove godine da nismo u startu imali minus zbog prethodnih nepodmirenih obaveza, da napravimo generalnu probu i dva koncerta, nego da se selimo opet u sportsku dvoranu koja je organizacijski puno skuplja – pojašnjava Medak koji se nakon ove argumentacije osvrnuo i na komentare na društvenim mrežama. Smatra kako su društvene mreže sjajna platforma za iskazivanje mišljenja, no kako treba voditi računa o tome tko stoji iza napisanih riječi.
Komentari na društvenim mrežama
-Ne moramo svi imati ista mišljenja, ali ne treba biti zločest. Najveći problem je što ljudi ne znaju što znači organizirati jedan ovakav koncert i koliko je zahtjevna produkcija od samih početaka organizacije. Ne čitam komentare ponajprije zbog toga jer postoje dežurni pljuvači. Ne želim se osvrtati na komentare neostvarenih i frustriranih kompleksaša. O svemu možemo imati različita mišljenja i to je jako dobro. Lijepo je i demokratski što sada postoje društvene mreže. No sjetimo se da je jednom prilikom jedan bivši predsjednik rekao da je demokratsko prvo svakog čovjeka da bude budala. Tako je i tu. Demokratsko prvo svakoga je da nešto kaže, ali u granicama onog što se smatra pristojnim i utemeljenim. No kako imamo nekoliko milijuna nogometnih izbornika, tako i svi sve znamo o Božićnom gala koncertu i kako bi on zapravo trebao izgledati – govori Medak. No za kraj ostaje još nekoliko podataka koji idu u korist Božićnog gala koncerta. Naime, Božićni gala koncert prikazuje se na sam blagdan Božića u udarnom terminu, a činjenica da se prenosi koncert iz Bjelovara, a ne Splita, Pule ili Osijeka dovoljno govori sama za sebe. Pokušajte se raspitati koliko bi koštalo zakupljivanje medijskog prostora od 80 minuta na drugom programu HTV-a na Božić. Radi se o više od milijunskog iznosa. Također, organizacijski gledano, zbog samog koncerta, u bjelovarskom hotelu bilo je rezervirano 28 soba i četiri privatna smještaja. Svi ti ljudi boravili su u Bjelovaru nekoliko dana, a ovdje su i trošili svoj novac. Na kraju, kada priču oko Božićnog gala koncerta sagledamo sa svih strana, izgleda da ostaje mnogo manje prostora za prigovore, a više za pohvale, sviđalo se to nekome ili ne.