Prije nego što se zrakoplov srušio, piloti su prijavili probleme. Evo što ih je spasilo

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Kriminalistička vojna policija i glavni zrakoplovni vojni istražitelj provest će istragu pada vojnog zrakoplova MIG-21 dvosjeda u utorak u okolici Voćina, rečeno je na konferenciji za novinare MORH-a i HV-a te istaknuto da su piloti prijavili “određene probleme u radu motora”.

Ministar obrane Mario Banožić izjavio je večeras u vojarni „Pukovnik Marko Živković“ kako upravo današnji incident pokazuje spremnost Hrvatske vojske da uspješno obavlja svoje zadaće, unatoč izazovnim trenucima i stanju opreme, a odbacio je mogućnost davanja ostavke, nazvavši takve zahtjeve oporbe “sitnom politikom”.

“Istraga je u tijeku i sutra tijekom dana bit će nastavljena i vjerujem da ćemo utvrditi točne razloge što se dogodilo u tehničkom smislu”, rekao je Banožić.

Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH admiral Robert Hranj istaknuo je kako i današnji incident pokazuje koliko je odluka o nabavi novih borbenih aviona (od Francuske) bila opravdana i pravovremena.

Pohvalio je sve sastavnice Oružanih snaga RH, policiju, Civilnu zaštitu te HGSS koje su “brzo i organizirano krenule u traganje i spašavanje i našle pilote”.

Istaknuo je da su vojni piloti koji su iskočili iz zrakoplova MIG-21 vrhunski obučeni. No, dodao je, nažalost, vojnički poziv “nosi određene rizike” te je izrazio potporu obiteljima pilota.

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) brigadni general Michael Križanec iznio je detalje samog događaja, navevši da se danas trebala održati obuka s pet aviona u istom trenutku u zračnom prostoru, a prvi “poziv u nuždi” objavljen je u 13.44 te je potom u 13.48 posada objavila da će se katapultirati “zbog određenih problema u radu motora”.

Unutar pola sata, naveo je, poletio je prvi helikopter s Lučkog s timom pripadnika Zapovjedništva specijalnih snaga, potom i drugi, te su u 15.28 posade uočile oba padobrana “što je potvrdilo da su oba pilota sigurno napustila avion prije njegovog udara u zemlju”.

U 16.25 piloti su bili u helikopterima, a potom predani sanitetu i odvezeni u bolnicu u Zagrebu.

I Križanec je istaknuo iskustvo oba pilota, a zahvalio je i građanima šireg područja Voćina koji su spremno uskočili u pomoć pilotima, kao i kolegama iz američkog, mađarskog i francuskog  ratnog zrakoplovstva koji su ponudili pomoć i izrazili podršku.

Istaknuo je i da zbog današnje nesreće neće biti prizemljeni svi MIG-ovi.

“Neće se prizemljiti svi MIG-ovi. Ovdje se radi o MIG-u dvosjedu koji je vrlo različiti od MIG-a jednosjeda koji su  nam sada u dežurnom borbenom dvojcu. Međutim, istraga prioritetno treba dati odgovor na pitanje je li sigurna daljnja eksploatacija dvosjeda za obuku”, rekao je navevši, među inim, da je riječ o remontiranim i pregledanim avionima, ali avionima stare generacije.

Križanec: Ako bude upotrebljiv, sustav objektivne kontrole pokazat će što je pošlo po zlu

Kazao je i kako ti avioni u sebi imaju “sustav objektivne kontrole” koji će – bude li pronađen i bude li uporabljiv, odnosno budu li se  iz njega mogli izvući podaci – omogućiti da se s vrlo velikom vjerojatnoćom ustanovi “što je pošlo po zlu”.

“Imamo sumnju na otkaz rada motora i tim ćemo tragom pokušati ustanoviti što se stvarno dogodilo. Koristi ćemo i izjave pilota, svjedoka”, rekao je Križanec.

Ako sustav objektivne kontrole bude iskoristiv, dodao je, podatke će dati “vjerojatno vanjskom izvođaču da provjeri parametre, da ne bi mi kontaminirali sami dokaz”.

Istragu vodi kriminalistička vojna policija i glavni zrakoplovni vojni istražitelj, a uspostavit će se i kontakti s Dorhom.

Križanec je istaknuo i da mu je ozlijeđeni pilot rekao kako će “opet letjeti”. “Mislim da vam to dovoljno govori o njegovom mentalnom stanju i o tome koliku volju ima”, dodao je.

Banožić: U trenucima potrage za pilotima oporba se bavila sitnom politikom

Odgovarajući na novinarska pitanja, ministar Banožić je na oporbene zahtjeve da podnese ostavku odgovorio porukom – kako su se oporbeni saborski zastupnici u trenucima potrage za pilotima “bavili sitnom politikom”.

“Na taj način oni su rekli više o sebi nego o meni ili o resoru kojem sam trenutno na čelu; neka to tako ostane”, dodao je.

“Da ste bili prisutni u trenutku kad je pilot rekao ‘ja ću ponovno letjeti’, ne bi više imali volju odgovarati na ovakve prizemne tehnike, menipulacije, nečijim ostavkama… Toliko od mene”, rekao je Banožić. (Hina)

Foto: FAH

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!