Otkrivamo koliko se putnika iz Bjelovara na more otputilo vlakom i što savjetuju drugima koji se odluče na tu avanturu
BJELOVAR – Sezonski noćni vlakovi koji je ove godine prvi put vozio i kroz Bjelovar, bio je na meti brojnih kritika prije nego je sama vožnja i krenula. U prilog im nisu išla kašnjenja, ali velike gužve već prvih dana putovanja na more primorale su HŽ Putnički prijevoz da se ispričava zbog prenapučenih vlakova što je uzrokovalo neudobnost pri vožnji.
Podsjetimo, vlakovi su 1. srpnja krenuli s vožnjom na relaciji Osijek/Vinkovci – Bjelovar – Zagreb GK – Split i obrnuto, a vozilo se sve do 29. kolovoza. Uz to, postojala je još jedna opcija pa su Bjelovarčani na ljetovanje vlakom mogli ići i u Šibenik. Cijena je od Bjelovara do Splita iznosila 130 kuna, a do Šibenika 120 kuna, no ta se karta odnosila samo za sjedeća mjesta. Oni koji su htjeli prileći u „ležaju“ ili „postelji“, morali su iz džepa dati koju kunu više.
S Bjelovarsko-bilogorskom županijom provjerili smo koliko se putnika ukupno prevezlo sezonskim vlakovima te koliko ih je u vlakove ušlo na bjelovarskoj željezničkoj stanici.
– Tijekom srpnja i kolovoza vlakovima 1782 i 1783 otpremljeno je u odlasku i dolasku u Bjelovar 948 putnika među kojima je bilo troje djece i 130 učenika. Ukupno je u sezonskim noćnim vlakovima prevezeno gotovo 44.000 putnika. Podsjećamo da su se vlakovi iz Osijeka i Vinkovaca spajali u Zagrebu u jednu kompoziciju koja je putovala do Splita. Treba napomenuti da se djeca i učenici sve do kraja ove godine voze besplatno sukladno Vladinom projektu koji je to omogućio – poružuju iz BBŽ.
Možda vlak nije idealna opcija putovanja na more jer se putuje satima uz mogućnost kašnjenja, ali uspjeli smo pronaći putnicu koja ipak ima riječi hvale za sezonski vlak.
– Bila sam uzbuđena jer sam se prvi put vlakom na tako dugoj relaciji, a s druge strane i malo zabrinuta jer nikad ne znaš što te čeka. Pogotovo jer se danima prije mog putovanja pisalo i pričalo kako je vlak prenatrpan i puno kasni. Ipak sam riskirala i krenula vlakom do Splita. Putovala sam sa sestrom i rezervirale smo samo sjedalo i bilo je skroz ok. Većinu puta smo prespavale. Dok smo došle do Zagreba, ušlo je puno putnika i nastala je gužva. Spojili su još dva, tri vagona, ali još uvijek je bila gužva na prolazima. Vlak je kasnio samo pet minuta što je bilo prihvatljivo u odnosu na kilometre koje smo prošli – rekla je Marija Jozić.
Vlak je imao i svoj restoran, ali gospođa Marija ga zbog uglavnom prespavanog puta nije posjetila. Pozitivne riječi ima i za osoblje u vlaku.
– Šta se tiče konduktera, bio je pristupačan i susretljiv. Dok smo ušle, naša mjesta su bila zauzeta. Obratile smo mu se i u roku par minuta je sve sredio – rekla je.Pristupačne su i cijene.
– U ovo vrijeme kada je sve poskupilo, cijene su i više nego pristupačne. Autobusna karta iz Zagreba do Splita je oko 200, 250 kuna u jednom smjeru, ovisno o autoprijevozniku, a vlak je iz Bjelovara za Split vozio za 130 kuna – kaže Jozić.
Dok neki u širokom luku izbjegavaju putovanje vlakom, gospođa Marija bi putovanje ponovila i to na ovako višesatnoj relaciji. Ipak, sljedeći sezonski vlakovi mogli bi uvesti određene promjene.
– Trebali bi poraditi na broju raspoloživih mjesta u vlaku, a ne prodavati karte više nego što im kapacitet dopušta. Mi smo imale sreću pa je vlak i od Bjelovara do Splita i u povratku bio redovan. Svakako treba “naoružati živce” u slučaju kašnjenja i bilo bi dobro ponijeti jastuk za putovanje – zaključuje Jozić.
Za jeftiniju vožnju na more očito treba stisnuti zube i nadati se dobrom snu.