Nastavlja se izgradnja brze ceste do Bjelovara, ali..
Izgradnja posljednje preostale dionice jednotračne brze ceste od prigradskog naselja Breza do izlaza u Gudovcu i Korenovu trebala bi započeti potkraj rujna ove godine. Prema neslužbenim informacijama, prva lopata mogla bi biti zabijena na Dan Grada Bjelovara, 29. rujna.
Brza cesta Zagreb – Bjelovar trenutno je funkcionalna do Farkaševca, a do Bjelovara preostale 19 kilometara. Trenutno je u izgradnji dionica od Farkaševca do Breze, no s obzirom da u Brezi ne postoji izlaz, vozači neće imati puno koristi od dovršetka tih radova.
Za dionicu od Brze do bjelovarskih izlaza već odavno je ishođena građevinska dozvola i raspisan javni natječaj. Najpovoljniji izvođači, zajednica ponuditelja Kamgrad i Pedom asfalti, odabrani su još u kolovozu prošle godine, a radovi još nisu započeli.
Puno prioriteta, malo kuna
Glavni razlog za odugovlačenje svakako je činjenica da se bilogorska brza cesta financira iz državnog proračuna u kojemu je previše prioriteta za premalo kuna. Sljedeći razlog je drastično poskupljenje materijala zbog kojeg bi graditelji trebali graditi cestu s gubitkom, što im nikako nije u interesu.
Stoga su trebali proći mjeseci da se postigne dogovor o tomu kako, kome i na koji način razdijeliti poskupljenje, što je učinjeno tek nakon što je Ivan Paladina u fotelji ministra graditeljstva zamijenio Darka Horvata.
Sada kad su postoci i omjeri napokon određeni, graditelji se mogu primiti lopata. Naravno, čim prođu godišnji odmori političara i napune se baterije, pa se polako počnu zagrijavati za sezonu jesen/zima 2022. godine.
S obzirom da su Kamgrad i Pedom asfalti posao dobili još prije godinu dana, a radovi još uvijek nisu započeli, za jednak iznos vremena valja pomaknuti dovršetak brze ceste. S obzirom da je rok za izvođenje radova određen na 30 mjeseci od uvođenja u posao, ispada da će prvi vozači kompletnu dionicu od Zagreba do Bjelovara brzom cestom prevesti tek 2025. godine, a ne 2024. godine kako se najavljivalo.
Zakinuti Podravci
Saga o brzoj bjelovarskoj cesti tako se nastavlja odmatati puževskom brzinom, no u svemu tomu dobra je vijest da se od nje ipak nije odustalo, jer u Hrvatskoj je sve moguće.
Usto, treba spomenuti i da su krakovi nekadašnjeg Podravskog ipsilona, velebne autoceste iz vremena premijera Ive Sanadera, danas ipak vuku na bilogorsku stranu. Naime, jednotračna brza cesta u ovom će valu stići sve do Bjelovara dok podravski krak završava u Kloštru Vojakovačkom, a ne u Koprivnici. Dakako, brza cesta trebala bi i morala stići sve do Koprivnice, no čini se da će se naši susjedi načekati čak i više od nas.
Vrijedi spomenuti i da se aktivno radi na nastavku gradnje brze ceste prema Virovitici, za što zajedničkim snagama lobiraju bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić i njegov virovitičko-podravski kolega Igor Andrović. Ta bi dionica brze ceste trebala imati izlaze Bulinac i Veliku Pisanicu, a uvelike bi unaprijedila prometno izolirani istočni dio Bjelovarsko-bilogorske županije.
Foto: Fah