Je li bjelovarsko Gradsko oko oštro ili je na komunalne probleme zapravo slijepo?
BJELOVAR – Sve više gradova omogućuje prijavu raznih komunalnih problema putem mobilnih aplikacija. Pakrac i Lipik su svoje otvorili nedavno, a Bjelovar svoju, Gradsko oko ima još od kolovoza 2017. i tada je ta aplikacija ambiciozno predstavljena kao jedan od koraka dostizanja smart city razine. Prošle godine su prijavljena 103 problema, u siječnju ove godine je na bjelovarsko Gradsko oko pristiglo samo sedam prijava, a nezadovoljniji su Bjelovarčani bili u veljači kada su do 24. prijavili 13 problema. Najviše ih pri tome muči loša prometna infrastruktura.
-Najčešće se prijave odnose na rupe na kolniku i pješačkim stazama, oštećenja revizijskih okana, ali i prijavljuju se i problemi vezani za javnu rasvjetu kada negdje ne radi svjetiljka, a dojavljuju se i lokacije divljih odlagališta otpada kao i neodržavanje privatnih parcela – navodi pročelnica za komunalne djelatnosti Kristina Kocur.
Sve prijave prati troje djelatnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti koji ih potom prosljeđuju nadležnim društvima čime je njihov posao gotov. No, pregledom Gradskog oka čini se da je ono na dio prijavljenih problema slijepo. Za rupu u cesti prijavljenoj u svibnju 2019. u aplikaciji piše da je prijava u obradi, uništena ljuljačka prijavljena 2019. se također obrađuje kao i rupa na parkiralištu prijavljena u lipnju 2020. No, to što tako piše ne znači nužno i da problem nije riješen, kaže Kocur.
-To nam se događa jer naša društva koja odrađuju probleme i riješe problem, ali u samoj aplikaciji ne kliknu da su ga riješili, pa se navodi da je u obradi – kaže Kocur.
No, neki su zbog financijskih razloga, priznaje Kocur, teže rješivi. I sami smo 24. veljače prijavili rupu na nogostupu. Naša prijava je proslijeđena, a rupa je i dalje postojana kao i njena manja braća i sestre koja su brojna.