[FOTO] Pelješki most asfaltira se izdržljivijim lijevanim asfaltom
Početni sloj asfalta od sredine mosta prema kopnu je dovršen, a trenutno se postavlja završni asfaltni sloj na toj trasi. Po završetku radova nanošenja završnog sloja, slijedi asfaltiranje od sredine prema Pelješcu.
Asfaltiranje se ne izvodi konvencionalnom asfaltnom smjesom, već lijevanim asfaltom. Ovaj se tip asfalta izlijeva na površinu ceste posebnom tehnologijom, a njegova su hidroizolacijska svojstva znatno bolja od onih običnog asfalta. Davor Perić, inženjer Hrvatskih cesta, rekao je kako ovaj tip asfalta pruža puno bolju zaštitu metalne rasponske konstrukcije od djelovanje vode i morske soli, ali i kako je otporniji na habanje, što je bitno jer se očekuje velika količina prometa na mostu.
– Asfalt se doprema u kontejnerima, na temperaturi od 220 stupnjeva Celzijevih te postavlja na hidroizolacijsku podlogu, prvi sloj je u debljini od četiri centimetra, a zatim i habajući sloj u istoj debljini. – rekao je Perić.
Ukoliko vremenske prilike to dozvole asfaltiranje kompletnog mosta trebalo bi biti dovršeno do kraja studenog. Na mostu su uz asfaltiranje u tijeku i drugi radovi poput postavljanja instalacija, unutarnje odvodnje oborinskih voda, elektroinstalacija, telekomunikacijskih instalacija i drugog.
– Radimo i na postavljanju zaštitnih ograda, kao i na ispiranju i zaštiti stupova mosta od utjecaja vlage i soli, za što su angažirane posebne ekipe alpinista – ističe inženjer Perić.