U županijskoj auto-ergeli ima otpisanih raga, ali i ‘konja’ za izložbe
BJELOVAR – Broj automobila u županiji znatno nadmašuje naše potrebe i mogućnosti. To je još jedna od stavki koje možemo i moramo smanjiti u štednji koja je neophodna kako bismo preživjeli ovo teško razdoblje iz vremena razbacivanja novcem i današnjeg trošenja prema mogućnostima, rekao je Marko Marušić, župan Bjelovarsko-bilogorske županije na posljednjoj sjednici Županijske skupštine zorno ilustrirajući način vladavine prethodnika koji je trošio na sve strane, što je imao, ali i što nije.
Koliko vozila ima u županijskoj ergeli, pitao sam mnoge kolege i „obične“ sugrađane. Od 10 do 15, pa to je ipak dosta velika županija…, kretali su se odgovori. Točan odgovor nitko nije pogodio, niti mu se približio: u „štali“ županije su 22 automobila za potrebe županije!
Na upit službama BBŽ dobili smo nedvosmislene podatke: BBŽ raspolaže s 22 vozila različite kvalitete, cijene, starosti, prijeđenih kilometara.
Iz odgovora iz Kabineta župana doznajemo kako su se vozila koristila: „Službena vozila koriste se za službene svrhe, a koriste ih župan i zamjenici te službenici i namještenici Bjelovarsko-bilogorske županije u Bjelovaru, ali i županijskim ispostavama u Daruvaru, Čazmi, Grubišnom Polju i Garešnici.
Prema Pravilniku o korištenju službenih automobila pravo na korištenje automobila na 24 sata imaju župan i zamjenici župana. U skladu s tim bivši župan Damir Bajs i zamjenici župana Neven Alić i Bojana Hribljan imali su na raspolaganju službene automobile 24 sata na dan i to župan Bajs Opel Astru 2012. godina, Bojana Hribljan Citorena C4 2014. godinu i Neven Alić Opel Insigniju 2015. godinu. Zamjenici župana Saša Lukić i Tanja Novotni Goloubić imali su jedan zajednički automobil 24 sata na raspolaganju i to Škodu Octaviju 2018. godinu.“
Da se praksa mijenja također su potvrdili u odgovoru: Iako bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić ima pravo na korištenje automobila na 24 sata, on to pravo ne koristi i nije preuzeo službeno vozilo Bjelovarsko-bilogorske županije u tu svrhu.
Koliko je za te potrebe plaćeno lani, pitali smo. Odgovor je stigao u obliku troškova bez PDV-a, dakle 276.338 tisuća kuna pa kad zbrojimo porez ispada da se za vozikanje županijskih čelnika i dočelnika platilo oko 346 tisuća kuna. Puno ili malo?
Dobili smo i popis vozila koji objavljujemo. Ima tu svega, dva „grla“ su otpisana, ali osim tih raga ima sasvim dobrih konja za tjeranje. Marušić tu nema dvojbe: svest će vozni park na potreban i primjeran broj koji može plaćati, dio će prodati, a nešto darovati. Neslužbeno smo doznali kako je već jedno vozilo otišlo na Bjelovarski sajam koji je ostao bez službenih automobila.
Marušić još dodaje: „Vozni park Bjelovarsko-bilogorske županije definitivno je preglomazan i previše je automobila u njemu. Kako sam upoznat dosta je tu automobila starijih od deset godina i samo održavanje istih te osiguranje nepotrebni je trošak za županiju. Stoga ćemo već do kraja ove godine dio automobila dati na prodaju, neke ćemo donirati i vozni park prilagoditi stvarnim potrebama. Svaka kuna u županijskom proračunu je važna, jer raspolažemo novcem naših građana. Meni kao županu ponuđen je automobil na 24 sata i ja ga nisam preuzeo. Mišljenja sam da mi to nije potrebno i na posao dolazim svojim automobilom kojeg koristim i van radnog vremena. Racionalizacija, štednja i pametno upravljanje novcem ono je kako radim od prvog dana i tako ću nastaviti i dalje“, rekao je bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić.