Novi plan sigurnosti cestovnog prometa želi poništiti regulativu o dopuštenih 0,5 promila

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Novi Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa 2020. – 2030. predviđa izmijeniti granične vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača. Regulativa koja je trenutno na snazi dopušta 0,5 promila alkohola u krvi, što se ne odnosi na mlade i profesionalne vozače. Nova mjera mogla bi stupiti na snagu već ove godine, a sigurno do 2023. Ovim se planom žele potaknuti promjene budući da nije ostvaren cilj prethodnog desetljeća u kojem se broj poginulih u prometu trebao smanjiti za 50 posto u odnosu na 2010. godinu. Nažalost, i uslijed pandemije i manjeg prometa taj broj nije se dovoljno smanjio.

Plan donosi mjere i za 13 područja djelovanja, od kojih valja spomenuti učinkovitije naplate kazni, uvođenje kontrole prosječne brzine (osobito u tunelima), poticanje lokalnih samouprava na nabavu uređaja za mjerenje brzine vozila s minimalnom tolerancijom ili sigurnosnom razlikom koja iznosi deset kilometara na sat za brzine do sto kilometara na sat, a za veće brzine deset posto od one dopuštene. Prema svjetskim bi se smjernicama uvodili sustavi za nadzor brzine u vozilima, a planira se istražiti i učinkovitost smanjenja broja nesreća prilikom korištenja sustava Alcohol Interlock koje sad koriste profesionalni vozači, a dokaže li se njihova učinkovitost, predložit će se i ugradnja tog sustava u vozila osoba koje su više puta uhvaćene kako voze u alkoholiziranom stanju. Novim planom nastojat će se onemogućiti korištenje mobitela tijekom vožnje, a planiraju se i edukacije pješaka, provođenje biciklističkih ispita te podizanje svijesti o važnosti međusobnog poštovanja vozača motocikala i mopeda s vozačima drugih vrsta vozila, kao i edukacija o važnosti korištenja pojasa i sanaciji opasnih mjesta. Također, unaprijedit će se zakonska regulativa o preusmjeravanju prometovanja teretnih vozila na autoceste.

Udruga Sigurnost u prometu kritizira ovaj plan jer je izrađen bez analize učinaka prethodnog plana. Primjerice, novi plan ne predviđa osnivanje Agencije za sigurnost cestovnog prometa koja je bila u prethodnom planu, na što im je MUP odgovorio da je konzultacijom stručnjaka došlo do odluke da je bolje nositeljem provođenja plana imenovati MUP umjesto da se osniva novo tijelo.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!