PRIPREME Evo kako će izgledati prijevoz učenika autobusima
BJELOVAR – Osim nastavnika, roditelja i školaraca, u velikim pripremama za početak nove školske godine su i autoprijevoznici. Čazmatrans Nova, koji će u ponedjeljak, nakon gotovo pola godine opet pokrenuti svojih 500 autobusa, već je dobio upute od osnivača škola na području Bjelovarsko-bilogorske županije, Grada Bjelovara i Županije. Pri ulasku u autobus, učenici će tako morati dezinficirati ruke, morat će nositi maske, sjedit će na svakom drugom sjedalu, osim kad je riječ o djeci z istog kućanstva. Nakon svake vožnje autobusi će se pak dezinficirati. U Čazmatransu su svjesni kako će to za sve biti veliki izazov.
-Nadzor nad djecom u autobusu je jako teško imati jer vozač vozi i ne može stalno paziti na njih. Isto tako, kad djeca izađu iz škole ili iz autobusa, pitanje je tko će nadzirati tko se s kim druži i jesu li previše blizu jedni drugima – napominje komercijalni direktor Čazmatransa Berislav Saraja.
Stoga vozači, ali i svi drugi koji će na neki način biti uključeni u brigu oko učenika, računaju na to da će djeci i kod kuće biti objašnjeno kako se ponašati u toj situaciji. Saraja se nada da će sve biti u redu jer ni svih ovih mjeseci epidemije nije zabilježen niti jedan slučaj zaraze u Čazmatransovim autobusima. K tome, vozači su već sada primijetili neke pozitivne promjene u ponašanju putnika.
-Sada među putnicima vlada puno već disciplina nego što je to bio slučaj prije korone. I djeca su mirnija i odgovornija, više nema natezanja i zadirkivanja kakvih je znalo biti ranije, pa je očito da su i roditelji razgovarali s njima i odradili svoj dio posla. Mi ćemo nastojati osigurati sve sigurnosne uvjete, no dio odgovornosti bit će i dalje i na samoj djeci – napominje Saraja.
Na strožim pravilima i mjerama u autobusima inzistirali su sami osnivači škola, u skladu s preporukama epidemioloških službi. Ono što bi im ove jeseni moglo zadati glavobolje jest činjenica da je neminovno kako će prijevoz, zbog izvanrednih okolnosti, ove godine biti skuplji, a koliko točno, znat će se koncem tjedna. No, ni povećan priljev sredstava, kaže Saraja, neće značajno pomoći autoprijevoznicima koji su jedan od najteže pogođenih sektora uslijed krize uzrokovane pandemijom.
-Činjenica jest da nam je Vlada pomogla kad je riječ o plaćama radnika, no sve druge troškove, od režijskih, troškova osiguranja i sl. nam nitko nije pokrio. Istovremeno, taj se trošak u drugim zemljama prijevoznicima priznao – kaže Saraja, dodajući kako nova školska godina podrazumijeva nove troškove, poput onih vezanih uz registraciju i tehničke preglede vozila, gorivo i sl.