Počinje najveća obnova najvažnije pruge za Bjelovarčane, obnavljaju se i stajališta
HŽ Infrastruktura napokon je i službeno odabrala austrijskog građevinskog diva, tvrtku Swietelsky, za najtemeljitiju obnovu pruge između Svetog Ivana Žabna i Bjelovara. Podsjetimo, ta je dionica duga 18 kilometara namijenjena lokalnom putničkom i teretnom prometu na području naše i Koprivničko-križevačke županije te je od velike važnosti za mješoviti promet.
Iako je svakako riječ o lijepoj vijesti i velikom ulaganju, valja napomenuti i da je putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba zbog kašnjenja radova na obnovi pruge Križevci – Dugo Selo postalo prilično nepouzdano. Umjesto obećanog putovanja za manje od sat vremena od centra Bjelovara do centra Zagreba, u najboljem slučaju putuje se sat i 20 minuta, a kašnjenja od pola sata i više nisu nimalo neuobičajena.
U svakom slučaju, zadnji remont na jednokolosiječnoj i neelektrificiranoj pruzi od Bjelovara do Žabna izveden je rabljenim materijalom još davne 1991. godine. Cilj sadašnje obnove je postići dopuštenu brzinu vlakova od čak 100 km/h, čime bi se značajno skratilo vrijeme putovanja.
Na dionici se nalaze dva kolodvora, Sveti Ivan Žabno i Bjelovar, ali i šest stajališta koja će biti uključena u obnovu: Crikvena, Hrsovo, Rovišće, Žabjak, Klokočevac i Stare Plavnice.
Podsjetimo, za ovu obnovu krajnje je vrijeme jer postojeće stanje pruge više ne zadovoljava uvjete za brzinu od 80 km/h zbog dotrajalih pragova i istrošenih tračnica. Drveni pragovi i usadnice su truli, a stabilnost kolosijeka dodatno je narušena zbog zablaćenje zastorne prizme, odnosno nakupljanje i zadržavanje zemlje, blata i drugih nečistoća u nasipu koji podupire željezničke tračnice.
Procijenjena vrijednost ugovora iznosi 13 milijuna eura, dok je Swietelsky ponudio cijenu od 12,67 milijuna eura bez PDV-a. Radovi će trajati 24 mjeseca, a dio poslova, vrijedan 166.009,60 eura, bit će povjeren podugovaratelju.