U Velikom Grđevcu počinje druga godina cjelodnevne škole, evo što ona donosi za školu i učenike
VELIKI GRĐEVAC – Kada u ponedjeljak zazvoni prvo školsko zvono u novoj školskoj godinu u Osnovnoj školi Mato Lovrak Veliki Grđevac, to će ujedno označiti i drugu školsku godinu cjelodnevne škole koju tamo provode. Ravnateljica škole, Marina Balen, ističe da je bila izvrsna odluka uključiti se u taj projekt.
– Naša iskustva su iznimno pozitivna. Sve posebnosti uspjeli smo organizacijski uspostaviti, redovitu nastavu – A1, a onda i program A2 – program potpore potpomognutog i obogaćenog učenja. Nedugo nakon osnova, uspostavili smo i B1 – izvannastavne aktivnosti kojih smo imali 20 prošle godine – priča Balen.
Kroz izvannastavne aktivnosti, svi učitelji koji su ih provodili, imali su na raspolaganju dvije tisuće eura po skupini. Učitelji su tako nabavili brojnu potrebnu opremu za različite aktivnosti, a u drugoj godini planiraju više s učenicima izlaziti na terensku nastavu.
Roditelji zadovoljni, pokazuje anketa
Uz to, u sklopu B2 izvannastavnih aktivnosti surađivali su s udrugama, a i za to su od države dobili 40 eura po učeniku. Učenici su se tako u školi do 17 sati mogli uključiti u nogometne aktivnosti, karate, mažoretkinje, školu programiranja i školu plivanja. S B1 i B2 izvannastavnim aktivnostima nastavljaju i ove godine.
-Bogatiji smo za lanjsko iskustvo, pa s provedbom nastavljamo i ove godine. Najveći izazov prošle godine bio je A2 program potpore potpomognutog i obogaćenog učenja. Po povratnim informacijama učitelja, sigurna sam da će i dalje odlično izvoditi tu nastavu – kaže Balen ističući da su se za vrijeme ljeta učitelji i dodatno educirali.
Na kraju prve godine provedbe, proveli su anketu o cjelodnevnoj školi, kroz koju su roditelji izrazili svoje, uglavnom pozitivno mišljenje. Balen ističe kako i u novoj školskoj godini učenike očekuju besplatna dva obroka dnevno, ali i sufinancirani svi drugi školski materijali.
Škola još bolje opremljena, djevojčice presretne zbog mažoretkinja
– 320 tisuća eura smo ostvarili kroz ovaj projekt što smo iskoristili kako bi uredili i opremili kuhinju i blagovaonu škole, nabavili smo kombi vozilo, a na kraju su i radovi u matičnoj školi. Manji iznos koji nam je ostao, iskoristit ćemo za nabavu lektirnih naslova – Kaže Balen i zahvaljuje osnivaču, odnosno županiji ali i Ministarstvu na odličnoj suradnji.
Prednost ovakve nastave svakako je povećanje satnice tehničke kulture, matematike i jezika, ali i drugih predmeta poput tjelesne i zdravstvene kulture. Kroz projekt rade s učenicima kojima je potrebna pomoć, ali i naprednim učenicima.
– Učenici su jako zadovoljni. Ističu kako su im B1 i B2 aktivnosti najbolje, a posebno su zadovoljne djevojčice jer su organizirane i neke druge, ne samo sportske aktivnosti za njih, poput mažoretkinja. Ovo je korak naprijed za našu ruralnu sredinu, a projekt se i zove cjelodnevna škola jer je škola otvorena cijeli dan za sve učenike – ističe Balen.
I ove će školske godine tako raditi na usavršavanju A2 programa, boljoj organizaciji rekreacijske pauze, te širenje B2 aktivnosti. Cilj je da učenicima, kad već škola ima otvorena vrata cijeli dan, i nude kvalitetne sadržaje. Balen za kraj ističe kako je pohvalno i što je država prepoznala, pa osim mogućnosti organizacije aktivnosti, na primjer, izviđača, osigurava i novac za potrebnu opremu pa se aktivnosti poput te mogu nesmetano odvijati.